Ga naar inhoud

cd-speler is onvindbaar en ik kan niet opstarten vanaf originele windows 7 home premi


Aanbevolen berichten

mijn laptop doet niks meer. deze kan ineens geen cd speler meer vinden waardoor opstarten vanaf cd (origineel) onmogelijk is. Ik heb ALLE interne mogelijkheden al geprobeerd en met niets kan ik repareren of opstarten.

Bestaat er een code of tekst waarmee ik in het opdrachtprompt-menu wel verder kan komen?

De tekst die er nu als eerste staat in dit menu is:

(in de blauwe balk erboven): C:\. (<--zwart-wit in een klein vakje) Administrator: X:\windows\system32\cmd.exe

(en direct daaronder in zwart): Microsoft Windows [versie 6.1.7601]

X:\windows\system32>_

(en de underscore is een knipperende cursor)

HOE VANAF DIT SCHERM VERDER?????? WAT MOET IK VANAF HIER EXACT INTYPEN?????

aangepast door kweezie wabbit
Emailadres verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Naast een BIOS update, dat enig risico met zich mee brengt, moet je ook rekening houden met een eventueel defecte drive. Mocht de speler hardware matig defect zijn dan leest deze uiteraard ook geen disks. Het schoonmaken van de lens met wat alcohol, indien bereikbaar, is een stap om lees problemen van de drive op te lossen mocht de lens vies zijn. Ik ga ervanuit dat je wel een scherm krijgt met vanaf cd/dvd booten. Krijg je dit niet, verander dan je BIOS settings. Je kunt ook proberen een bootable USB stick te maken. Ook deze moet dan in de BIOS aanstaan. Oudere BIOS versies ondersteunen dit overigens niet. Dit neemt echter niet weg dat je drive mogelijk nog steeds defect is.

Meer informatie hierover lees je bijvoorbeeld hier:

Windows 7 Installatie vanaf een USB stick.

LET OP! Links naar niet-Microsoft sites en programma's worden slechts gegeven voor uw gemak. Microsoft kan geen resultaten verzekeren of garanderen en is niet verantwoordelijk voor de informatie op deze site of het ondersteunen ervan. Voor deze ondersteuning dient u contact op te nemen met de maker van de site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.