Ga naar inhoud

floppy lichtje blijft branden


tomaat

Aanbevolen berichten

het probleem zullen jullie allemaal wel kennen: het lichtje van men floppy blijft branden als ik de pc aanzet.

Jullie antwoord wss: Draai je ide kabel om

mijn antwoord: Dat gaat niet:s aan die kabel zit er op de 2 de plaats van 1 hoek geen gaatje voor een pinnetje. Nu op mijn floppy zit er ook op de twede plaats geen pinnetje::> dus ik kan mijn kabel helemaal geen 180 graden draaien...

de rode lijn op mijn gegevens kabel en de rode kabel van mijn voeding zitten niet naar elkaar gericht....

Iemand een idee... Ik heb de floppy echt nodig want mijn pc ligt al 4 weken plat en wil hem echt terug!!!

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

is je floppykabel nog een oude waar je 2 floppy's op kan steken? Zorg in ieder geval dat er een twist tussen je floppy drive & je moederbord in zit, als je hem anders aangesloten hebt gaat het ook niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom werkt die pc niet? Omdat het lichtje van de floppy blijft branden?

Floppy loskoppelen en dan opstarten. Als dat gaat zonder problemen, is je floppy naar de vaantjes en zal je een nieuwe moetan aanschaffen vrees ik.

pc gaat niet omdat ik hem helemaal ge formateerd heb en ik er geen windows meer kan opzetten omdat de driver van men harde schijf niet standaard op de windows xp cd staat. Daarom moet ik deze dus inladen met een floppy, een andere mannier bestaat er niet om die in te laden denk ik...

is je floppykabel nog een oude waar je 2 floppy's op kan steken? Zorg in ieder geval dat er een twist tussen je floppy drive & je moederbord in zit, als je hem anders aangesloten hebt gaat het ook niet werken.

er zit een twist op mijn ide, en deze zit bij de floppy. Ik denk niet dat het een oude kabel is: 2.5 jaar oud... Je kan er maar 1 floppy mee aansluiten. De floppy zal wel wat ouder zijn want die is uit een andere pc gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pc gaat niet omdat ik hem helemaal ge formateerd heb en ik er geen windows meer kan opzetten omdat de driver van men harde schijf niet standaard op de windows xp cd staat. Daarom moet ik deze dus inladen met een floppy, een andere mannier bestaat er niet om die in te laden denk ik...

Als dat het enige probleem is waarvoor je de floppy wil gebruiken; losvijzen, raam open doen & gooien maar.

Handleiding hoe je je windows cd aanpast zodat je geen floppy meer nodig hebt, maar hij toch je driver kent.

http://www.pc-helpforum.be/f200/harde-schijf-wordt-niet-gevonden-tijdens-windowsinstallatie-9314/#post42516

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok nu volgend probleem:

Ik vind geen .inf bestand van men driver. Dat is het enige bestand dat nLite kan zien van drivers.

Driver : Intel Application Accelerator RAID Edition

Version 4.5.0.6515, Rev. A01

For

Dimension : 8400, XPS Gen 3

Precision : 370

On Windows 2000 Professional, Windows XP Home Edition, Windows XP Professional

Languages : English

dat heb ik voor floppy en dan heb ik ook nog een gewone driver die ik op men pc kan uitvoeren maar daar staat geen inf bestand tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff werkt nog altijd niet... ik heb dus de opstart cd gemaakt met die driver dat jij gegeven hebt en het is nog altijd het zelfde probleem: kan geen vasteschijfstation vinden...

als het kan helpen: mijn hdd is een

barracuda 7200.7 van seagate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.