Ga naar inhoud

Veldbreedte in rapporten aanpassen


tclaesse

Aanbevolen berichten

Hallo,

Bij het opzetten van m'n database 'quizvragen' heb ik gemakkelijkheidshalve m'n veld 'vraag' ingesteld op memo omdat 255 tekens als tekstformaat dikwijls niet genoeg bleek. Nu heb ik wel gemerkt dat sindsdien bij m'n rapporten tussen elke vraag heel veel ruimte is ontstaan.

Is er geen mogelijkheid om bijvoorbeeld na elke vraag een kleinere ruimte van pakweg 1 à 1,5 cm te laten in plaats van 2 à 2,5 cm die er nu is?

Ik besef ook wel dat dit komt doordat er bepaalde vragen vrij lang van lengte zijn maar wou graag weten of deze lay-out in m'n rapporten kon worden aangepast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt misschien een grote scherm dat de rapport in past maar rapporten worden gemaakt in functie van A4 papier tenzij je aanpast.

Je hebt liggend ingesteld en dat moet de rapport passen in 27 cm of de liggende maat van A4

Maak je het breder dan krijgt je een leeg pagina en wordt ook afgedrukt, ook als er niks staat.

Ik zou de vraag besturingselement smaller maken en schuif de antwoorden naar binnen zodat het past in A4

Bijvoorbeeld bij Rpt_categorie met antwoorden

Vraag = 20,9 cm

antwoord besturingselement naar binnen brengen en dan de pagina breedte smaller maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.