Ga naar inhoud

Gebruik internetkabel laptop


Have0

Aanbevolen berichten

Goede avond,

ik heb een vraag. Ik heb zowel een pc-desktop en ook een laptop. De pc-desktop is verbonden via een kabel waardoor ik verbinding heb. De laptop heeft dit niet.

Ik vraag me af zal ik op mijn laptop een hogere snelheid krijgen met via kabel internetten en een programma downloaden dan draadloos ? Of krijg ik dan als ik dit wissel verbindingsproblemen met mijn laptop en met mijn p.c. omdat ik internetkabel eruit haal en erin steek. Of moet ik dan nog iets in de software aanpassen ?

Laptop is windows 7 en pc windows xp.

Of verwacht u niet heel veel winst met snelheid op internet met mijn laptop als ik deze verbind met een internetkabel ?

Bedankt alvast voor uw reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Have0,

De snelheid die je haalt op een computer of laptop is afhankelijk van je type abonnement bij je internetprovider. Hoe dan ook is een bekabelde verbinding vaak (veel) sneller dan een draadloze gezien die laatste vaak de dupe is van stoorzenders.

Heb je in je huis een router (en dat is 99% zeker het geval, gezien je gebruik maakt van een draadloos en bekabelde verbinding op hetzelfde moment) dan zou dit geen probleem mogen zijn. Je kan dus gewoon de laptop via een netwerkkabel verbinden met je router.

Beide toestellen zouden dan op internet moeten kunnen met een snelheid die zeer dicht aanleunt bij wat jouw abonnement voorschrijft.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe is een bekabelde verbinding sneller dan een draadloze.

Er zijn echter een aantal factoren die meespelen in de snelheid van de verbinding.

De meeste bekabelde verbindingen gaan tot 100 of 1000 Mbps

Een draadloze verbinding is afhankelijk van de modem/router en de draadloze adapter in de pc.

Afhankelijk van de gebruikte techniek (protocol) kan deze snelheid kan gaan van 11 (a), over 54 (g) tot 150 (n) Mbps.

Als je echter van de provider maar een verbinding van 25 of 30 Mbps krijgt, ga je het verschil tussen draadloos en bekabeld niet merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.