Ga naar inhoud

Geen geluid meer op laptop


jogu

Aanbevolen berichten

Gisteren was ik met iemand aan het Skypen op mijn Laptop ( samsung R620, windows 7). Tijdens het opzoeken van een website verdween ineens het geluid. Ik dacht in eerste instantie dat dit aan mijn gesprekspartner zijn instellingen lag. Echter het bleek aan mijn laptop te liggen.

Mijn geluidicoontje rechtsonderin geeft geen probleem weer (het rode bordje). Een MP3, of video van Youtube afspelen gaat zonder geluid. Als ik een MP3 aanklik geeft hij aan dat hij geen geluidapperaat kan vinden. In apperaatbeheer wordt echter geen uitroepteken oid zichtbaar.

Vervolgens van alles geprobeerd. Driver deinstalleren en vervolgens opnieyw opstarten. Er wordt een nieuw device gevonden en de driver wordt opnieuw geinstalleerd. Nog steeds hetzelfde probleem.

Software gedeinstalleerd met het voorgenoemde als zelfde resultaat.

Dit betekend dus dat mijn BIOS de geluidskaart ziet. In apperaatbeheer wordt aangegeven dat de geluidkaart "correct werkt". In werkelijkheid niet dus.

Windows laten scannen op fouten. Er worden geen fouten weergegeven of gevonden. Ook de koppeling met mijn luidsprekers, koptelefoon enz gecheckt.... geen probleem gevonden... Echter nog steeds geen geluid.

Ik ben na een kleine 12 uur zoeken ten einde raad. Wie o wie heeft nog een idee?

Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt externe boxen op je laptop, koppel die eens af en probeer of je via de laptop zelf wel geluid krijgt.

Heb je software van Realtek op je laptop staan?

Stond Windows 7 standaard op je laptop?

Geef indien het probleem nog niet opgelost is het volledige modelnummer door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben mischien niet duidelijk geweest. Het gaat om zowel de intrene als externe speakers van en voor de laptop. De hoofdtelefoonaanuiting geeft dus ook geen geluid. Ook de microfoon intern doet het niet. Ja. Ik heb realtek software. Het vreemde is dat ik nooit probleem had. Echter tijdens een gesprek zonder verdere software instalatie spontaan wel. Heb vanacht tot 03.30 zitten te prutsen. Ik speel al met computers sinds de cooandor 64... Maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Ik kan natuurlijk alles opnieuw installeren maar doe dit liever niet. Alles opnieuw instaleren kost ook weer 1 a 2 dagen. Weet iemand hoe ik er achter kom of er en welk hardware probleem er mogelijk is. Kan nl niets anders meer bedenken. Heb ook al Soundmax geprobeerd echter zonder positief resultaat. Model NP-R620 FS04NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer onderstaande eens uit:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Om zekerheid te hebben dat malware of virussen er niet voor iets tussen zitten kan je onderstaande uit voeren:

1. Download HijackThis.

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten (lees eerst de rode tekst!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi... Mag ik je danken... Het is niet meer nodig. Ik heb gisteren zo liggen klooien dat toen ik vanmorgen de laptop starte alles weer werkte. Heb geen idee wat hoe en waarom. Ben wel blij dat alles het weer doet. Nu maar snel een volledige systeemkopie maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te lezen dat je probleem opgelost is.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.