Ga naar inhoud

Internet connectie


bosss

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb een probleem met mijn internet connectie.

Ik ben al een paar uur bezig om dit te fixen, heb verschillende fora's gelezen, waaronder ook een aantal van deze site, maar niets hielp.

De foutmelding die de pc weergeeft is: Onbekend Netwerk, Geen Netwerktoegang

Mijn enige uitweg nu is dit forum, ik hoop dat de informatie toereikend is voor jullie om mij te helpen.

PC: Acer Multi Media Desktop

Router: Zyxel

Besturingssysteem: Windows 7

Mvg,

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, nu wordt het raar, ik zit via de pc die het niet deed op internet...

Hij geeft nu de foutmelding: De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk.

Die fout had ik gistermiddag ook, toen deed het internet het dan ook niet.

Toen via internet op de fora's gezocht, waar stond dat ik hem dan via 'Draadloze Netwerken Beheren' moest verwijderen, opnieuw opstarten en opnieuw invoeren.

Rare is dat het internet nu wel werkt, dit was toen niet zo, en nadat ik opnieuw had ingevoerd kreeg ik de foutmelding waar dit hele topic over gaat.

Nu dus weer terug bij af, afgezonderd dat het internet het wel doet...

Voor de duidelijkheid: er staat een rood kruisje, en als ik op de internetverbinding klik staat er: De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk.

Hoe te verhelpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum

Klik op draadloze netwerkbeheren.

Indien je daar vreemde router ziet dan dubbelklik je erop en dan uitvinken: Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is zodat alleen uw router aangevinkt is.

Ga naar netwerkcentrum

Klik op adapterinstelling wijzigen

Met de rechtermuisknop op draadloos en dan eigenschappen.

Is daar TCP/IPv4 aangevinkt en zo jar en op eigenschappen klikken.

Staat daar autoamtisch IP en DNS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum

Klik op draadloze netwerkbeheren

Dubbelklik op de router en dan tab beveiliging

Verandert WAP2-personal in Geen verificatie (open)

Verandert dan WEP in Geen

Klik op OK

Maak nu een verbinding met de router maar geef de juiste netwerksleutel (paswoord)

Indien geen internet en opnieuw IPconfig doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.