Ga naar inhoud

oude TV loopt 3 seconden voor op nieuwe LCD TV


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem bij mijn ouders:

Ik heb net hun nieuwe LCD tv, de Philips 42PFL4007 geïnstalleerd. Deze werkt goed.

Maar vader gebruikt aan de overkant van de living nog zijn 'oude' tv. Dat is ook een Philips, maar nog zo'n heel oude (met een 'bak' achter).

Als de gloednieuwe LED tv én de oude tv, op hetzelfde kanaal staan, hoor ik de audio op mijn vaders tv een aantal seconden eerder.

Hoe zou je dat kunnen oplossen? Op de gloednieuwe LED tv heb ik wel de optie "modus signaalsnelheid". Kan ik daar de audio zodanig instellen dat deze 'gelijkloopt' met die oude tv ? Als mijn moeder en vader hetzelfde kanaal bekijken, is dit storend omdat er een vertraging is van de audio op de nieuwe tv.

De handleiding van de Philips 42PFL4007 (gloednieuwe LED tv) is hier te vinden:

http://download.p4c.philips.com/files/4/42pfl4007h_12/42pfl4007h_12_dfu_nld.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide tv's nog analoog.

De oude tv zeker analoog. De nieuwe lcd-tv ook nog analoog, want ze hebben nog geen digicorder of decoder of hoe het ook heet, gekocht. Dan zal dat ook nog analoog zijn, denk ik. Alhoewel de nieuwe lcd-tv wel een 20-tal digitale kanalen kan ontvangen: éénHD, canvasHD, ... Dit gaat dan via de ingebouwde ontvanger in de tv ( DVB-t of zoiets). (Ontvangst via DVB-T | VRT)

Mijn ouders kijken altijd het VTM-nieuws tegelijk. Ook op de nieuwe lcd-tv is VTM nog geen digitaal kanaal bij hen (natuurlijk wel als ze decoder kopen). En toch is er een vertraging als mijn ouders de zenders tegelijk op zetten. Dus ze kijken dan eigenlijk 2x analoog en toch nog vertraging. De nieuwe lcd scherm heeft nog geen decoder, gewoon kabel, andere oude tv ook kabel.

Wat zou de reden van de vertraging zijn , als ze beide analoog zijn en via de kabel...

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nog een tijdsverschil hebben bij analoog ontvangst op beide TV's dan zullen ze overeen moeten komen welke TV het geluid mag leveren.

In de nieuwe TV's gebeuren er allerlei digitale behandelingen van het beeld en dus moeten ze het geluid ook vertragen om gelijk te lopen met het beeld.

De optie "modus signaalsnelheid" slaat enkel op de symboolsnelheid van digitale kanalen, is soms belangrijk voor de ontvangst van bepaalde transponders van een satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wissel de TV's eens van plaats: als zich hetzelfde blijft manifesteren na de "verhuis" is de oorzaak bij het concept van de TV te zoeken en niet bij de bekabeling / aansluiting.

Nu, als ze beiden naar dezelfde zender kijken kunnen ze misschien samen kijken ?...xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.