Ga naar inhoud

[OPGELOST] Trage pc


Aanbevolen berichten

Wat ik al gedaan heb: RVAXO en combofix verwijderd, Codestuff Starter heb ik laten draaien maar 1 van de genoemde bestanden kon ik niet uitvinken omdat ik ze niet vond: c:\windows\system32\nvmctray.dll

resetdma.vbs. heeft 1 drive gevonden om te resetten en deze was ook weg na het herstarten. Harde schijf op fouten gecontroleerd, en nu bezig met de site, het defragmenteren heb ik nog niet zolang geleden gedaan (juist voor ik naar het forum kwam voor help), kben em nu ant laten analyseren of dit nodig is, kwil het gerust doen als je er op staat, maar kben er niet zo happig om want dat duurt heel lang. Verder ben ik ook de stappen op de site aan het overlopen.

bedankt en zal je iets laten weten als alles gedaan is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ok een grote verandering: tgaat merkbaar beter nu, ik weet niet precies hoe het komt maar ik denk dat het hier iets mee te maken heeft DMA reverts to PIO | Windows Problem Solver als snap ik zelf helemaal niet wat er allemaal staat. Theeft iets te maken met dat resetdma ding dat je me hebt laten doen. Nu heb ik wel de indruk dat telkens ik men pc herstart na resetdma hij dezelfde fout geeft, iets van een primair IDE-kanaal dat niet in DMA staat ofzo.

hopelijk ben je hier iets meer mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Brakke,

Normaal gaat het script van DMA dat voor jou doen, maar wat is normaal.

Nochthans kan je het lezen via mijn link.

Indien bovenstaande stappen werden uitgevoerd en het probleem nog steeds aanwezig is - Controleer de IDE kanalen om te zien of ze in PIO of DMA mode staan.

Om dit te doen, ga naar start > uitvoeren en typ: devmgmt.msc om je Apparaatbeheer te openen.

Dubbelklik IDE ATA/ATAPI-Controllers > rechtsklik Primair IDE-kanaal > Eigenschappen > Geavanceerder instellingen tab

In de Overdrachtsmodus moet het staan op "DMA, indien beschikbaar".

Groetjes,

Xeno :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

* Download resetdma naar je bureaublad

- Dubbelklik op resetdma.vbs.

- Als er een ATA drive gevonden wordt om te resetten, herstart je je PC en test je alle drives.

- Zo niet, sluit dan het script af en doe verder niks.

Ik denk dat ik je verkeerd begrepen heb:), als je dat resetdma ding laat draaien gaat hij altijd die ene ATA drive resetten, dus als je dat doet en je herstart en je draait het resetdma opnieuw dan gaat hij opnieuw die ATA drive resetten. Ik had begrepen dat hij dan geen drive meer mocht resetten, dat alles dan in orde was.

Mmm beetje een gekke uitleg mss, maar als je em snapt en het is waar dan denk ik dat het probleem verholpen is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga niet overmoedig zijn maar de problemen lijken van de baan, voor mij mag dit afgesloten worden. Bedankt Xeno en natuurlijk ook Kape, dit heeft me veel elende bespaard.
Vooral dat laatste zinnetje (over die ellende) vinden we altijd leuk (ook omdat we dat bij het begin van het verhaal zo'n beetje voorspeld hadden) :):):) Namens Xeno en mezelf .. graag gedaan :laugh:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.