Ga naar inhoud

[OPGELOST] Mac MINI


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb deze paasvakantie hard gewerkt en ben aan het sparen voor een MAC. Nu heb ik een MacBook Pro maar ik zou graag een MAC Mini kopen. Op die MAC Mini, is leopard al voorgeinstaleerd? Of is het eigenlijk een iMac maar zonder scherm en toetsenbord en etc meegeleverd?

Karim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Karim,

Heb even gekeken op de apple website (Apple - Mac mini)

en vond al snel het volgende:

De handzame behuizing van Mac mini is gemaakt van geanodiseerd aluminium en meet slechts 16,5 x 16,5 x 5 cm. Hierin zit een snelle Intel Core 2 Duo-processor, een harde schijf van 80 of 120 GB, een slot-loading Combo drive of SuperDrive en alle technologie die je nodig hebt voor draadloze verbindingen. En hij maakt nauwelijks geluid. Deze modulaire vormgeving zorgt ervoor dat je van je huidige systeem kunt overstappen op de elegantie, eenvoud en betrouwbaarheid van een Macintosh zonder dat je veel geld kwijt bent. BYOKDM : Zorg zelf voor een beeldscherm, toetsenbord en muis (of koop ze nieuw). Je systeem is hoe dan ook in een paar minuten klaar voor gebruik

(Leopard is wel al voorgeinstalleerd hoor)

Nog veel succes met je aankoop, maar denk dus even aan de andere kosten die er mogelijks aan verbonden zijn !

EDIT: extra zin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Karim,

Heb even gekeken op de apple website (Apple - Mac mini)

en vond al snel het volgende:

De handzame behuizing van Mac mini is gemaakt van geanodiseerd aluminium en meet slechts 16,5 x 16,5 x 5 cm. Hierin zit een snelle Intel Core 2 Duo-processor, een harde schijf van 80 of 120 GB, een slot-loading Combo drive of SuperDrive en alle technologie die je nodig hebt voor draadloze verbindingen. En hij maakt nauwelijks geluid. Deze modulaire vormgeving zorgt ervoor dat je van je huidige systeem kunt overstappen op de elegantie, eenvoud en betrouwbaarheid van een Macintosh zonder dat je veel geld kwijt bent. BYOKDM : Zorg zelf voor een beeldscherm, toetsenbord en muis (of koop ze nieuw). Je systeem is hoe dan ook in een paar minuten klaar voor gebruik

(Leopard is wel al voorgeinstalleerd hoor)

Nog veel succes met je aankoop, maar denk dus even aan de andere kosten die er mogelijks aan verbonden zijn !

EDIT: extra zin

OK Bedankt, maar ik begrijp niet wat je bedoelt met die andere kosten ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Bedankt, maar ik begrijp niet wat je bedoelt met die andere kosten ...

Mogelijks heb je nog geen muis, toetsenbord en monitor. Bij aankoop van deze mac mini zijn deze er ook niet bijgeleverd. Je betaalt dus enkel voor de computer en niet voor additionele hardware.

Met de extra kosten bedoel ik dus de hardware die je mogelijks nog niet hebt, maar wel nodig hebt om je computer te laten werken he !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

plus eventueel als je voor de "goedkoopste" versie gaat nog een externe DVD-brander (die wordt nl geleverd met een DVD lezer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hey,

DJ ke je kan wel Windows installeren op een MAC... Via een multiboot en dan kan je in BIOS (basic input output system) een keuze aanduiden en dan maak je een boot naar het besturingsysteem dat je zelf wilt... Je kan het ook doen met een virtuele pc hoor... Als je meer uitleg wil over een multiboot of de virtuele pc laat het ons zeker weten...

Nuttige post vergeet de bedankknop niet!!

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Voor de volledigheid; enkel als je een mac hebt met een intel cpu zit je met ondersteuning van bootcamp en dus met de mogelijkheid om xp te installeren. De oudere macs die niet over een intel cpu beschikken kunnen enkel mac OS draaien (bij huidige systemen is dat geen issue meer, aangezien alles op intel cpu's draait)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.