Ga naar inhoud

Poorten openen met Telenet & Linksys


Valcorb

Aanbevolen berichten

hallo iedereen, ik zit met een probleem.

Ik probeer mijn poorten te openen op mijn internet, maar het lukt niet zo goed.

Op deze computer ben ik verbonden met een powerline die dan verbonden is met de modem (LAN-verbinding dus). Ik weet dat je in Mijn Telenet poorten kan openen, dat heb ik geprobeerd maar helaas openen ze niet.

Wij hebben hier thuis nog een LinkSys router staan (Linksys Cisco E3200). Die heeft ook de optie om poorten te openen maar deze is draadloos en mijn PC is niet met draadloos verbonden. Maar het IP-adres van mijn LAN-verbinding en draadloze verbinding is hetzelfde, en de poorten staan ingesteld op open op zowel de Telenet modem als de router, maar tonen nog steeds als dicht.

Hoe kan ik deze poorten openen?

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netwerkkabel van Telenet naar aparte poort van Linksys aansluiten!!!

Als je geen toestellen heb tussen Telenet modem en Linsys router kan je onderstaande doen om de router apart te laten werken.

Digibox kan je zonder probleem om Telenet modem aansluiten.

Stel zoals in afbeelding is ingesteld.

Waar 172.30.2.1 staat mag je 192.168.1.1 zo laten.

Dan naar Mijn Telenet gaan.

Daar moet je poort nr XXXX verwijzen naar 192.168.0.135 (= Linksys router)

In Linksys router moet je poort nr XXXX verwijzen naar NAS of zo vaste IP adres.

Als Linksys router 192.168.1.1 is dan moet de NAS of zo als vaste IP adres 192.168.1.xxx (2 tot 244) instellen.

post-6829-1417705207,7521_thumb.png

Als alles goed gelukt is dan moet je uw publieke IP adres vinden en dat kan je hier (klik) zien

Dan in de browser prublieke adres: poort ingeven zoals 63.52.42.46:5000

Opgelet: Telenet blokkeerd poorten onder de 1024

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.