Ga naar inhoud

computer valt steeds uit bij internet gebruik maar ook offline zo nu en dan


romijo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

O ja zeker maar dat snap ik wel en ik had je raad ook zeker opgevolgd als ik hem nog kon starten, maar helaas dat lukt niet meer. maar in ieder geval heel hartelijk dank voor je hulp juisterr

vr.gr.

Ik wacht nog even af of iemand van jullie nog denkt van goh dat zou dit of dat weleens kunnen zijn, daar ben ik nog benieuwd na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi romijo,

Eigenlijk heb ik niet zo'n goed nieuws en word je vermoeden bevestigd dat je met dit systeem terug naar de winkel moet. Ik zal je kort en bondig proberen uit te leggen wat het eventueele probleem zou zijn.

In het eerste Speccy logje wat je hebt aangemaakt staat het volgende:

RAM 6,00 GB Triple-Kanaal DDR3 @ 533MHz (7-7-7-20)

Geheugenslots: Totaal geheugenslots: 6

Gebruikte geheugenslots: 2

Vrije geheugenslots: 4

SPD Aantal SPD modules: 3

In het laatste wat je hebt gemaakt na de reparatie staat het volgende:

RAM 6,00 GB Single-Kanaal DDR3 @ 533MHz (7-7-7-20)

Geheugenslots: Totaal geheugenslots: 6

Gebruikte geheugenslots: 2

Vrije geheugenslots: 4

SPD Aantal SPD modules: 3

Het verschil tussen de twee logjes heb ik rood gemarkeerd en zou kunnen wijzen op een onjuiste montage van het geheugen of een ander defect.

Daarbij kloppen de gegevens die Speccy ons verstrekt niet.

Je hebt 6 geheugensloten op dit moederbord en er worden 3 geheugenlatjes van 2GB elk in gebruikt.

Dus zou je theoretisch 3 gebruikte en 3 vrije geheugenslots moeten hebben en een totaal van 6GB geheugen.

Kijken we naar de screenshot die je nam van Memtest

post-24526-1417705321,9594_thumb.jpg

Dan zien we dat Memtest 4GB geheugen test maar wel van alle drie de geheugenlatjes wel de SPD herkent en kan uitlezen. :hmmmm:

Voert de winkel zelfs reparaties uit aan pc'q die ze binnen krijgen of word deze opgestuurd naar de fabrikant?

Je mag linken naar dit topic als je dit op één of andere manier zou kunnen verder helpen met het oplossen van dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dasle dank voor je bericht ik zelf zat nog te twijfelen of het ´t beeldscherm nog zou kunnen zijn maar nee dat is het dus niet,

de PC breng ik elke keer naar de winkel Mycom en van daaruit gaat hij naar Acer fabrikant elke keer zo´n 3 weken kwijt ongeveer,

word nu al de 3de keer ´t is toch te gek ik had op internet eens gesnuffeld en het probleem van dat herstarten komt vaker voor met deze pc´s, er stond ´n bericht tussen dat zelfs Acer er geen raad mee wist en dat zij dus haar geld terug had gekregen, denk je eigenlijk een goeie keuze te hebben gemaakt omdat ik veel met foto en film bewerking doe had ik al een zwaardere nodig en nu heb ik nog de verkeerde keuze gemaakt, maar gelukkig valt dit nog allemaal in de garantie tijd, maar nu ga ik toch ook eens goed klagen want dit slaat toch nergens op.

- - - Updated - - -

Dasle heel veel dank dat je dit voor me uitgezocht hebt en dat ik deze link mag delen.

wat moest ik toch zonder jullie, zei even geleden nog tegen mijn wederhelft ik ga weer eens kijken of mijn belgische maatjes aanwezig zijn.

Dus maandag weer terug naar de winkel als ik weer iets meer weet laat ik het jullie horen

Allen weer veel dank voor jullie hulp

vriendelijke groetjes en nog een fijn weekend!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het zo is dat dit probleem veelvuldig voorkomt met deze pc's lijkt het me toch dat de fabrikant dit moet kunnen oplossen :hmmmm:

Of je een goede keuze hebt gemaakt met deze pc is relatief, je kan met een pc van 2000€ net zo goed problemen krijgen. Het is en blijft een stukje techniek wat stuk kan gaan maar dit moet toch opgelost kunnen worden.

Dat word dan helaas voor de derde keer terug naar de winkel en hopelijk de laatste keer.

Laat maar weten hoe het verder afloopt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi allemaal,

Dasle ik had vandaag het telefoontje dat de pc weer klaar was en dat Acer opnieuw weer de harde schijf had vervangen,

Ik zei dat we vandaag naar de winkel kwamen om hem evt. op te halen mits hij goed zou zijn, we zijn naar de winkel gegaan rond etenstijd dan is ´t het minst druk, bij aankomst vroeg ik of de medewerker even een speccylogje kon uitvoeren dat had hij gedaan en ik zag al meteen dat de pc nog steeds niet goed gemonteerd was (dankzij jouw Dasle) zag ik dat er nog steeds single i.p.v. triple bij de ram stond, had er n.l. niets van gezegd wel gezegd wat jij zei verkeerde montage oftwel weer een defect gezien door speccylog en memtest,toen we hem voor de 3de keer wegbrachten, want dan zou ik het ze eigenlijk wel heel gemakkelijk maken, hun zijn toch de monteurs en ik was benieuwd of ze dit zelf ook zouden zien, 't was meer een test of ik ze wel kon vertrouwen dat de pc wel goed werd getest.

Mijn vermoeden werd weer waarheid, WEER NIET GOED. Ik zou dan voor alle ellende een korting krijgen van €15,00 als ik iets zou kopen in de winkel.

maar goed ik vertelde tegen de medewerker wat ik zag en wat ik wist van jou Dasle.

Tja zei hij dat is idd niet goed, dan heeft hij de pc opengemaakt en printplaatjes verwisseld witte en blauwe en na de 3de keer zaten ze goed

en zou het idd opgelost moeten zijn. opnieuw speccy en ja nu was 't zover weer goed

maar hij vertelde bij binnenkomst al dat hij er zelf eigenlijk ook niet meer zo'n goed gevoel over had dus met Acer al besproken als er iets mis zou zijn deze keer wat hij dan zou moeten doen, acer wilde dit apparaat niet meer terug zien dan zou er over gegaan moeten worden naar een credit wat terug betaald zou moeten worden door Acer, maar of dit nou de nieuwwaarde of de dagwaarde zou zijn, daarvan was hij nog niet op de hoogte.

Ik zei nou ja als ik nu helemaal niets had gezegd en maandag was terug gekomen dan zou hij in principe niet meer terug gaan naar Acer, maar wat nu, nu jij het probleem van de klant hoort?

Ja zegt hij we kunnen 2 dingen doen je neemt hem mee wat voor mij natuurlijk het gemakkelijkst is oftewel je wacht tot maandag en ik probeer eerst wat ze hiervan gaan zeggen, ik heb voor 't laatste gekozen. (ook op advies van medewerker)

weet je wat het is, de pc heeft al 11x moeten reizen eerst 3x op en neer van winkel naar fabriek en door ons zelf al 5x op en neer naar winkel.

dat heeft toch ook wat te lijden,

we hebben er destijds toch zo'n €1.650,00 voor betaald dan wel met beeldscherm erbij en hdmi kabel.

maar we wachten even af tot maandag ik houd jullie op de hoogte.

fijn weekend !!!!!

vr.gr. Romijo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de update, spijtig dat ze het mankement niet opgemerkt hadden, maar blijkbaar willen ze je toch tegemoet komen.

Omdat je zegt dat dit een veel voorkomend probleem is zou het beter zijn als ze de pc inruilen voor een andere.

Ben anders bang dat je geplaagd zal blijven door problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, maandag kreeg ik bericht van de winkel dat ik gewoon de gerepareerde pc weer moest op komen halen, ik was het er niet mee eens want er was niets meer aan gedaan, en was erg traag geworden, en maakte ook veel geluid. dus werd er besloten nog eens ter plekke met acer contact op te nemen per telefoon. De PC moest toch weer terug naar Acer, nu dacht de winkelbediende wel dat er toch misschien over gegaan werd tot creditering. Vandaag kreeg ik bericht van de winkel Acer had compleet een nieuwe pc gestuurd en die kon ik komen ophalen Het is een Acer Aspire MC 605 (W8) volgens mij 64bit, de man in de winkel zei dat deze 3x beter zou werken als mijn voorganger. Nou ja dat weet ik natuurlijk pas als ik aan de slag ga met film en foto bewerking. Hij heeft er voor mij ook nog W7 bij gezet zodat ik als ik niet overweg zou kunnen met W8 daarmee verder zou kunnen indien gewenst, maar zei er wel bij ik raad je aan om met W8 te werken want als er weer een ander besturingssysteem komt en je werkt nog steeds met W7 dan is die overgang veel groter. mijn bedoeling is ook om dat toch dan maar te doen.

Ik had wel bij mijn oude pc dubbele cd/dvd rom nu heb ik er een maar denk toch niet dat ik die andere zal missen, die andere was een lightscribe en de onderste een blue ray maar dat werd niet meer gemaakt zei hij, dat snap ik effe niet want er zijn toch veel blue ray films ?

dan had mijn vorige pc anderhalve TB en deze nieuwe 1 TB en er zou ook geen mogelijkheid zijn om er iets extra's bij te bouwen wel had hij het over iets anders wat dan de opslag zou vergroten (geen externe harde schijf) maar wat dat dan was heb ik eigenlijk niet goed meegekregen nu achteraf bekeken.

Mijn vraag is heb ik nu een pc die goeie capaciteiten heeft?

en toch betere of gelijke ingrediënten heeft?

Ik hoor het graag van jullie

en ga zo meteen beginnen met instalatie

als jullie hebben gereageerd zullen we deze topic sluiten.

en waarschijnlijk zal ik jullie hulp nog wel nodig hebben bij de nieuwe PC en start ik maar weer een nieuwe topic als dat nodig mocht zijn, maar ik denk het wel want met jullie hulp ben ik veel geruster en zal het wel goed komen met de nieuwe.

alvast heel veel dank voor al jullie hulp die jullie mij al geboden hebben, dankzij jullie heb ik nu ook een nieuwe pc hier staan

want zelf wist ik nog eens niet dat er nog garantie op zou zitten.

Vele groetjes vanuit Nederland

Romijo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.