Ga naar inhoud

Versnellen Laptop


PCBoy

Aanbevolen berichten

Nog even over het versnellen van mijn PC. Heb op het internet een programma gevonden, Wise Care 365, en bij System TuneUp staan daar enkele tips. Maar ik weet niet zo goed welke precies aangevinkt mogen worden en welke niet. Als er ook 'nutteloze' zijn, zou ik het ook graag weten :-). Daarom hier een lijstje (screenshot).

post-39378-1417705229,2743_thumb.jpg

post-39378-1417705229,183_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Is de tip uit bericht 40 gelukt? Defragmenteer je je harde schijf zelf vaak? Op die vragen moet je nog antwoorden.

Doe ook eens hetvolgende:

- Start CCleaner op

- Klik aan de linkerkant op Gereedschap en kies Gegevenswisser.

- Bij "wis" selecteer je voor "Alleen vrije ruimte"

Selecteer C: schijf, Eenvoudige overschrijving

en klik op de knop Wis.

Doe nu nog eens een scan met SpaceSniffer. Geeft hij dan nog altijd aan dat de prullenbak ettelijk gb's groot is?

Je vragen uit bericht 41 zullen nadien beantwoord worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrije ruimte wissen?? Dat klinkt raar... Wat gebeurt er dan precies?? s dit wel veilig (gaan er geen bestanden verloren)? hmmmm.gif

Neen, enkel de MFT wordt bijgewerkt. Het woord zegt het zelf: alleen vrije ruimte wordt gewist (overschreven). Dit is volkomen veilig. :top: Dit kan wel een halfuur in beslag nemen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

U mag altijd een backup maken, maar deze actie doet helemaal niets met je bestaande gegevens hoor, enkel de vrije ruimte wordt overschreven, enkel de inhoudstafel (master file table) van de bestanden wordt bijgewerkt. U beslist zelf of u deze actie uitvoert, maar bij iedereen verloopt die actie foutloos.

Wat betreft je vraag in bericht 41. Die trucjes kunnen je computer instabiel maken. Ik heb je printscreen gezien en ik zou geen enkel vinkje aanzetten. De standaardinstellingen van Windows zijn meestal de beste. Ik heb ervaring met al de optimalisatietrucjes in je printscreen van bericht 41, en ik kan u zeggen dat er daar een paar zeer gevaarlijke tussenzitten. U pc zal helemaal onstabiel worden. Ik vind geen enkele goede truc in je printscreen. Allemaal uitschakelen zou ik zeggen. Standaardinstellingen van Windows zijn meestal goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.