Ga naar inhoud

BKF file restore na systeemcrash door partitie uitbreiding


geerine

Aanbevolen berichten

Ik heb van Dell de officiële Win 7 Pro DVD toegestuurd gekregen en deze ook gebruikt om op te starten.

Ik heb deze nu ook geïnstalleerd met de DVD op de W partitie (na format W). De Win7 Ultimate versie is op de C partitie geïnstalleerd. Ik wil beide versies van Win7 behouden met een dual boot.

Ik wil nu de originele versie van Win7 Pro op de W partitie overschrijven met het BKF van 30/12/2012. Dit wil ik doen via de BackupRestore applicatie in Win7 Ultimate.

Ik heb nu wel het eigenaadige fenomeen dat wanneer ik opstart met Win 7 Ultimate dat ik volgende schijven zie in Windows Explorer:

  1. C schijf (Win7 2012 = Win7 Ultimate)
  2. D schijf (Data)
  3. W schijf (Win7 Prof)

Wanneer ik opstart met Win 7 Pro zie ik volgende schijven in Windows Explorer:

  1. C schijf (Win7 Prof)
  2. E schijf (Data)
  3. F schijf (Win7 2012 = Win7 Ultimate)

Graag advies over hoe de W partitie overschrijven met het BKF van 30/12/2012.

Bedankt op voorhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een backup kan je in principe ook terugzetten op een lege schijf of partitie.

Je moet de NTBackup-RestoreUtility installeren op de win 7 Ultimate en vanaf daar ook de backup terugzetten.

Dan kan je de backup van win 7 Pro (die op de dataschijf (D) staat) terugzetten naar de W schijf.

Volgens de eerste afbeelding in bericht nr 9 heb je dat echter al gedaan.

Je moet dan nog de BCD aanpassen zodat die er zo uitziet.

Default: Windows 7 Ultimate C

Timeout: 10 seconds

EasyBCD Boot Device: C:\

Entry #1

Name: Windows 7 Ultimate C

BCD ID: {current}

Drive: C:\

Bootloader Path: \Windows\system32\winload.exe

Entry #2

Name: Windows 7 Professional

BCD ID: {87d36f74-5320-11e2-9b8e-e84dab477fe5}

Drive: W:\

Bootloader Path: \Windows\system32\winload.exe

Ik heb nu wel het eigenaadige fenomeen dat wanneer ik opstart met Win 7 Ultimate dat ik volgende schijven zie in Windows Explorer:

  1. C schijf (Win7 2012 = Win7 Ultimate)
  2. D schijf (Data)
  3. W schijf (Win7 Prof)

Wanneer ik opstart met Win 7 Pro zie ik volgende schijven in Windows Explorer:

  1. C schijf (Win7 Prof)
  2. E schijf (Data)
  3. F schijf (Win7 2012 = Win7 Ultimate)

Dat is perfect normaal.

De schijf waarop windows staat wordt bij een multiboot altijd weergegeven als de C schijf.

De andere partities of schijven krijgen dan andere schijfletters en die zijn niet altijd hetzelfde in alle windows instanties van de multiboot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb reeds geprobeerd om de backup (BKF bestand van 30/12/2012) terug te zetten op de lege partitie W.

Toen kreeg ik echter bij de dual boot 3 lijnen:

  1. Win7 Ultimate
  2. Win7 Prof (hersteld)
  3. Win7 Prof (hersteld)

Aanmelden bij Win7 Prof is toen mislukt. Nadien de partitie W opnieuw geformateerd en met de officiele DVD Win 7 Pro op de partitie W geïnstalleerd.

Graag advies over hoe de W partitie (met Win 7 Pro) overschrijven met het BKF van 30/12/2012 zodanig dat ik de situatie heb van mijn Win7 Pro zoals op 30/12/2012.

NTBackup-RestoreUtility is geïnstalleerd op de win 7 Ultimate; de backup van win 7 Pro staat op een externe harde schijf (moet die op de dataschijf (D) staan?).

BCD op Win7 Ultimate ziet er nu zo uit:

There are a total of 2 entries listed in the bootloader.

Default: Windows 7 Ultimate C

Timeout: 30 seconds

EasyBCD Boot Device: C:\

Entry #1

Name: Windows 7 Prof

BCD ID: {87d36f78-5320-11e2-9b8e-e84dab477fe5}

Drive: W:\

Bootloader Path: \Windows\system32\winload.exe

Entry #2

Name: Windows 7 Ultimate C

BCD ID: {current}

Drive: C:\

Bootloader Path: \Windows\system32\winload.exe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Kweezie Wabbit,

Ik heb het BKF backup bestand kunnen terugzetten, maar doordat ik de huidige Win7 Pro setting de voorkeur gegeven heb, is de restore slechts gedeeltelijk gelukt.

De meeste programma's heb ik moeten herinstalleren en veel verwijzingen bestaan niet meer.

Ik zou nog kunnen proberen om het BKF backup bestand terug te zetten met de settings van de "oude Win7 Pro", maar dat is me teveel werk.

Bedankt alvast voor de goede raadgevingen.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.