Ga naar inhoud

[OPGELOST] Geen internetverbinding


Mr Red

Aanbevolen berichten

Ik starte de pc op en kreeg geen connectie meer met internet, de dag ervoor was er geen probleem.

Provider : Telenet

Win Vista geeft volgende fout weer :

Fout 815: externe server reageerd niet, ongeldige waarde in het veld servicenaam.

Internet kabel is verbonden op een hub. De 2de pc die heeft wel verbinding.

Enkele dagen ervoor hadden we ook IE problemen, de connectie was plots voor een bepaalde tijd weg op beide pc's. De lampjes op de modem branden toen niet zoals normaal dus heb toen een 10tal min de stekker uit getrokken. Bij het terug in steken werkte alles weer normaal.

Nu, enkele dagen later heb ik dus geen verbinding meer, de andere pc nog wel.

Heb ook al eens de kabels verwisseld, maar zonder rezultaat.

Ook reeds via internetopties en int instellingen, weer de gebruikersnaam en WW in gegeven, maar vind geen connectie.

Er staat "WAN minipoort (PPPOE)" Maar blijkbaar is dit voor ADSL verbindingen

In het vakje servicenaam staat niets in gevult, zou da het probleem zijn en waar vind ik die naam dan ?

Zijn er nog dingen waaraan het kan liggen ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ethernetkabel in je pc steekt, zie je dan activiteit op je pci kaart (lichtjes die knipperen)? indien niet is de pci kaart kapot of je kabel is kapot. je kabel kan je testen door je andere pc daarop aan te sluiten. heb je verbinding dan zal het bij de pc liggen.

probeer eens via configuratiescherm, netwerk , netwerkverbindingen een nieuwe lan verbinding te maken en de oude te deleten.

in het extreme geval kan je de pci ethernet kaart van de goed werkende pc eens in de nietwerkende pc pluggen en zien wat dat geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kabels eens van pc gewisseld,

de 2de pc (die nog connectie had) werkt nog steeds (met mijn kabel).

PC1, die geen connectie had, heeft nog steeds geen connectie met de kabel die in PC2 stak. Dus aan de kabels ligt het al zeker niet.

Wat me wel is opgevallen, bij PC2 branden er groene ledjes. Bij PC1 zie ik niets branden !

Dus afwel is de pci kaart stuk zoals je zei heb ik dus daardoor geen internet. Ofwel staan er op PC1 gewoon geen ledjes die dat aangeven, maar het is een recente pc dus ik vermoed dat de kaart gewoon stuk is. Wel erg , heb de pc een goeie 6maand ofzo ....

Maar om zeker te zijn kan ik mss de 2 pci kaarten eens verwisselen van pc.

Maar hoe zie ik welke kaart het juist is ? Wil niet meer brokken maken dan dat er al zijn. Kan ik afbeeldingen vinden op google ofzo, of mss een site waar het uitgelegd staat ?

Of ligt men internet probleem 100% aan de defecte pci kaart en haal ik gewoon meteen een nieuwe ? Zijn daar soorten in, moet ik bepaalde gegevens van men pc meenemen als ik achter een nieuwe ga ?

Alvast bedankt, u heeft me al een groot stuk op weg geholpen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip om je netwerkkaart te testen.

Ga naar "start - uitvoeren" en typ cmd

In het venster dat dan opent, typ je ping localhost

Normaal krijg je dan wat gegevens en dan 4 keer deze tekst

Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<1ms ttl=128

en dan nog wat statistiek gegevens.

Als deze tekst niet krijgt, is er iets mis met je netwerkkaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip om je netwerkkaart te testen.

Ga naar "start - uitvoeren" en typ cmd

In het venster dat dan opent, typ je ping localhost

Normaal krijg je dan wat gegevens en dan 4 keer deze tekst

Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<1ms ttl=128

en dan nog wat statistiek gegevens.

Als deze tekst niet krijgt, is er iets mis met je netwerkkaart.

Ik krijg te lezen :

antwoord van ::1: tijd < ms

Dus dan is het de internet kaart dat stuk is zeker ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dezelfde test eens op de pc die wel internetverbinding heeft en zie dan wat je normaal moet krijgen.

Als je op pc1 andere meldingen krijgt, is er wel degelijk iets mis met je netwerkkaart.

Als de garantie nog niet verlopen is, kan je best naar de pcboer gaan en een andere kaart laten steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit eerst geprobeerd op de pc met IT verbinding, en dan krijg ik bovenvermelde gegevens te zien.

Dus het was idd weldegelijk mijn kaart dat stuk was.

Naar pc winkeltje in de buurt een andere gaan halen, ingestoken en zizoo ik heb weer internet verbinding !!

Ik had idd nog garantie op die kaart, had gebeld met de garantielijn van acer ... eerst door 5menus moeten toetsen, dan een 15min op hold gestaan, dan iemand die men email wou hebben om me een stappenplan door te sturen wat ik moest volgen om zo de oorzaak van men probleem te achterhalen (hoe kan ik da nu zien als ik geen internet heb ?? en ik heb 2dagen erna nog steeds geen mail ontvangen + ik wist al wat het probleem was ...) .

Heb vervolgens trug gebeld om te vragen hoe de garantie in zijn werk ging, eerst wordt er binne de 14dagen uw pc opgehaald (lees dik 3weken) om dan vervolgens minstens 15dagen uw pc in herstelling te moeten missen (lees 1maand) om dan het risico te hebben dat het nog niet werkt of aller hande foute op u pc tevoorschijn komen ....

Dus in totaal zou ik dus nog zeker een 2 maanden zonder internet / PC gezeten hebben :stupid:

Ik heb hun vriendelijk bedankt ;)

Nu koste het me 14euro heb het was op 2u gefikst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig is het opgelost dan met de samenwerking vankweezie_wabbit !

en ach, dat is typisch acer weer...

als er iets is met je laptop dan ben je hem zo 2 maanden kwijt... met wat geluk dan wel... kan gemakkenlijk 3 maanden of 4 maanden duren ook hoor bij die lui....

maar zoals gezegd, gelukkig nu gefixt zo :biggrin:

discussie gemarkeerd als opgelots (afgesloten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.