Ga naar inhoud

Kan geen link meer openen zowel in hotmail als in een webadres...graag hulp


marjosl

Aanbevolen berichten

Indien je Internet explorer als browser gebruikt kan je onderstaande uitvoeren:

- Open Internet explorer.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Clarkie.... deze handeling had ik ook al op internet gezien en uitgeprobeerd. Heb het nogmaals geprobeerd en het werkt niet...Heel vervelend. Als ik bv. nu naar de adresbalk bovenin kijk zie ik het webadres van pc-hulpforum.be en een vakje waarin staat 'windows vista kan...,' dus de forumvraag. Ik kan de linken die jij aangeeft bv. "hier' en 'reset IE naar standaardinstellingen niet openen. 'Hoop dat je me kan helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer eens volgende in je zoekfunctie van je browser en voer dan de fixit die er aanwezig is uit: microsoft fixit 50195

Indien bovenstaande niet helpt:

Controleer eens of internet Explorer nog ingesteld staat als je standaardprogramma via start-> configuratiescherm-> standaardprogramma's.

Heb je het probleem ook met een andere browser zoals google Chrome of Firefox ?

Heb je het probleem dan nog voer dan voor alle zekerheid ook onderstaande uit en dit eventueel via een andere browser:

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten (lees eerst de rode tekst!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Clarkie. Dit is allemaal wel heel erg moeilijk....morgen zal ik er eens beter naar kijken: Die fixit 50195 is dat hetzelfde als dat ik dat via Extra - internetopties - geavanceerd - herstellen reeds heb gedaan.... Ik heb Google Chrome en Firefox net van de laptop verwijderd. Firefox had ik net op de laptop gezet - en direct weer weggehaald. Ik zal een zelfde vraag bij PC-help - daar was het probleem opgelost door cccleaner te installeren en dan cleaner analyseren en daarna register scannen op problemen - Ik heb beide uitgevoerd. Computer opnieuw opgestart ....maar de cccleaner helpt nu ook niet. Ik vind bovenste oplossing van jouw wel heel moeilijk, maar als dat de laatste optie is moet het maar....maar dan morgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag marjosl,

Lukt het niet om het Hijackthis logje aan te maken of is je probleem op een andere manier opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.