Ga naar inhoud

CCleaner


devlin7000

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

Ik ruim en kuis regelmatig mijn PC op met allerlei programma's zoals bijvoorbeeld CCleaner, Glary Utilities, Malwarebytes, enz.... Zo staan er bijvoorbeeld ook altijd een onderdeel bij om het register op te schonen.

Als ik het register laat scannen is het resultaat gewoonlijk dat er vrij veel 'fouten" worden aangegeven. (Ongeldige registersleutels enz...) Ik ken daar echter niks van en heb dat tot hiertoe nog nooit door het gebruikte programma laten opschonen. Nu heb ik deze week op mijn nieuwe PC CCleaner geïnstalleerd en nadien laten scannen. Ook in het register van mijn nieuwe PC staan er al "fouten'. Nu is mijn vraag. Ik ken van besturingssystemen, bios en andere zaken om een pc "bruikbaar" te maken echt niks af. Ik kan een PC enkel maar "gebruiken"

Kan ik programma's als Glary Utilities of CCleaner het register laten opkuisen zonder gevaar dat mijne pc niet meer werkt?

Of blijf ik, net zoals ik met mijn vorige PC heb gedaan, van het register af met het gevolg massa's registerfouten maar een PC die nog wel werkt mits je met een paar eigenaardigheden leert leven.:-)

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beperk je tot het gebruik van CCleaner,volkomen veilig en te vertrouwen.

CCleaner bied je alvast de optie om een backup te maken van je register alvorens dit op te schoonen,dat doe je dan dus ook om verdere mogelijke problemen terug te draaien.

Dat er na een installatie fouten in het register worden gevonden is volkomen NORMAAL hoor dus daar dien je niets verder achter te zoeken,heeft te maken met de installatie van windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je CCleaner op een veilige manier wil gebruiken - zowel voor de normale scan als voor de registerscan - mag je deze handleiding volgen:

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.