Ga naar inhoud

Facebook account aangemaakt door iemand anders


xsilverwing

Aanbevolen berichten

Er heeft iemand aan wie mijn pa zijn mailadres heeft gegeven voor hem een Facebook account aangemaakt,iets wat absoluut niet gewild of gevraagd is vanwege amper kennis van internet en de gevaren er van en zonder hem hiervan op de hoogte te brengen en het wachtwoord hiervoor te geven.Het ergst van al is dat hiervoor zijn telenet adres is gebruikt dat hij amper 14 dagen heeft en hij word nu bestookt met vriendschapsverzoeken etc van Facebook.

Hij heeft zijn adres slechts aan één persoon gegeven, iemand van die familie moet het dus geweest zijn.

Blijkbaar moeten er meerdere mensen mee bezig zijn of weet diegene die het account beheerd niet wat hij/zij doet want op de mail komen er nu verschillende meldingen over een gewijzigd wachtwoord en vandaag een vraag om bevestiging van een nieuw wachtwoord.

Ik vraag me af of de berichten allemaal echt zijn,kan me niet inbeelden dat als een nieuw wachtwoord aangemaakt word er geen bevestiging moet gegeven worden via mail.

Zodra mogelijk zal aan de betreffende persoon gevraagd worden om het nodige te doen opdat hij geen berichten meer zou krijgen.

Persoonlijk gebruik ik geen Facebook en weet derhalve niet hoe het werkt.

Mijn vraag is dus kan ik voor hem iets beginnen om die account te verwijderen en kan ik eventueel van Telenet bekomen dat er een nieuw e mail adres word aangemaakt om zeker te zijn dat er niets meer komt?

Ik kan ook een nieuwe gebruiker aanmaken maar dan blijft de huidige mailbox bestaan en we zouden liever alles verwijderen en met een schone lei beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou contact opnemen met "de maker" van het vals Facebook-profiel, hem/haar melden dat dergelijke toestanden strafbaar zijn en hem/haar een "redelijke" tijd geven (één week lijkt me schappelijk...) om de nodige stappen te ondernemen betreffende de verwijdering van het profiel.

Mocht dit niet afdoende zijn dan kan je aangifte doen van deze praktijken, voor eventuele extra info (telefonisch) kan je hier terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.