Ga naar inhoud

mail


IneV

Aanbevolen berichten

HOI

Ik ga zaterdag een nieuws laptop kopen met windows 8

Nu heb ik al gelezen over mogelijke problemen met mail

Klopt het dat je dan geen pop3 meer kan gebruiken?

Ik las dat je dan imap van telenet moet aanvragen klopt dat?

Verder een tweede vraag:

Kan ik niet blijven werken met outlook express? dat ik dat ergens download en gewoon op me laptop zet?

ik werk nu met outlook express 6 omdat ik daar super tevreden over ben - maar ik las dat ik dat niet kan

blijven gebruiken?? of klopt deze informatie niet?

Alvast bedankt om te antwoorden op deze twee vraagjes

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de aanwezige e-mail app wil gebruiken van Windows 8 zelf dan kan je inderdaad POP3 niet gebruiken, dan zal het via IMAP moeten.

Outlook express kan je niet meer gebruiken, en zou ik trouwens afraden indien het toch zou werken wegens de beveiliging.

Maar er is nog gratis e-mail software als de opvolger van Outlook express, en dat is Windows live mail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit nog gevonden maar dan weet Clarkie wel of dit van toepassing is.

Deze begrijp ik niet - want ik heb dan toch geen outlook express meer op de nieuwe laptop want die is met win8

en daar staat dan geen outlook express op - dus die link snap ik even niet - mss kan iemand dit verduidelijken?

PS: voor mij is het niet nodig dat ik mails kan ophalen vanop andere compu of laptop of weet ik veel,

is enkel thuis gebruik ga nergens heen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb je antwoord gekregen op je vragen. Ik begrijp ook niet alles maar die link heeft betrekking op deze zin: 'Als je de aanwezige e-mail app wil gebruiken van Windows 8 zelf dan kan je inderdaad POP3 niet gebruiken, dan zal het via IMAP moeten.'

Dus volgens mij wel van toepassing als je die e-mail app zou gebruiken. Maar goed, ik geef aan dat ik dat niet weet.

Samenvatting

Windows Live Mail gebruiken. Hier staat wat informatie.

aangepast door De Hulk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat daar over het gebruik van de Windows 8 e-mail app. De reden dat de Windows 8 de e-mail app niet ondersteunt is de volgende:

POP3 is een oud maar veelgebruikt mailprotocol bij providers. Een groot nadeel van POP3 is dat je alleen mail kunt versturen vanaf het netwerk van de provider, dit is dan ook een veelgehoord probleem bij mobiel gebruik van de laptop of smartphone. De keuze is daarom gemaakt om dit protocol niet te ondersteunen, juist omdat dit in mobiele scenario’s (die je al snel hebt met laptop en tablets) dit niet de juiste verwachting geeft.

Vervolgens wordt een oplossing gegeven.

Dat alles begrijp je of je begrijpt het niet. Het heeft in ieder geval niets met Outlook Express of Windows Live Mail te maken. En ik heb geen Windows 8, weet dan ook niet wat die e-mail app is. Ik heb daar geen enkele ervaring mee. En outlook.com ken ik ook niet. Maar het lijkt mij een soort uploadstation (cloud).

Maar goed, lijkt mij dat je toch naar Windows Live Mail moet.

- - - Updated - - -

Het gaat daar over het gebruik van de Windows 8 e-mail app. De reden dat de Windows 8 de e-mail app niet ondersteunt is de volgende:

moet zijn:

Het gaat daar over het gebruik van de Windows 8 e-mail app. De reden dat de Windows 8 e-mail app POP3 niet ondersteunt is de volgende:

aangepast door De Hulk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het dan wel uitvogelen als ik mijn nieuwe laptop heb en proberen met de link die jij gegeven hebt

vind het gewoon stom dat je die pop3 niet meer kan gebruiken en hun reden nog stommer want ik maak totaal nooit gebruik van een andere weg om mijn mails te lezen - ik ben altijd thuis - werk altijd op zelfde laptop dus waarom zou ik andere weg nodig hebben - pff weet nu al dat ik die windows8 niet leuk ga vinden en snel zal veranderd zijn naar win7 ofzo

TOCH dank voor de hulp

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.