Ga naar inhoud

ontzettend trage acer aspire 7720zg


Jamaihelp

Aanbevolen berichten

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgens mij zit het eerder in de videodriver.

De meest recente driver voor je videokaart kan je hier downloaden.

Klik op de groene knop agree & download.

Sla het bestand op, klik er dan op met rechts en kies voor uitvoeren als administrator om de installatie te starten.

Verder de instructies in het installatievenster volgen en nadien de pc herstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt erop dat dit geholpen heeft. ik ben hartstikke blij. Zelfs mijn Tacx films lopen vooralsnog goed. Ik sluit de discussie nog niet af, ik houd je op de hoogte. Bedankt alvast! Moet er wel bij zeggen dat ik Powersuite eraf gegooid heb. Ik moest weer gaan betalen. Heb je daar een goede vervanger voor? mag betaald zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kunnen we de gebruikte tools opruimen.

Hijackthis kan je verwijderen via configuratiescherm - programma's

Malwarebytes kan je houden bvb wekelijks uitvoeren als aanvulling op je normale virusscan.

Wel eerst updaten via de tab update.

Een vervanger voor powersuite heb ik niet zo direct.

Wel zijn er gratis tools/programma's die de functies van powersuite even goed aan kunnen.

Drivers hoef je niet te updaten zolang er geen problemen mee zijn.

Als je toch drivers moet updaten, zoek dan gericht naar de drivers (of vraag het hier op het forum) maar vermijd het gebruik van tools die automatisch drivers gaan updaten.

Om je geinstalleerde programma's actueel te houden, kan je Secunia PSI (Personal Software Inspector) gebruiken.

Deze tool scant wekelijks alle software op je pc en kijkt of er nieuwe versies, upgrades of patches voor zijn en geeft dan een melding. Je kan dan PSI de update laten installeren of het zelf doen.

Voor schijf- en registeronderhoud kan je CCleaner gebruiken volgens onderstaande richtlijnen.

Je mag dit trouwens nu al eens uitvoeren.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Meer dan dit heb je eigenlijk niet nodig om je pc in conditie te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

download gelukt, echter zelf de installatie afgebroken. Ik moet een toolbar installeren voor muziek en god weet wat daarna nog komt. Ik wil juist geen vervuiling van mijn computer. Beter een betaald programma dan. Ik surf wel wat rond. Thanks anyway!

gr.

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.