Ga naar inhoud

mijn pc vindt geen draadloos netwerk


sooi23

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

vroeger gebruikte ik altijd een laptop en dan had ik nooit problemen met het maken van een draadloze internetverbinding, maar ik heb vandaag een pc overkocht van een vriend van m'n moeder en hij gebruikte altijd een kabel om internet te hebben, maar nu vind ik de draadloze internetverbinding die m'n laptop gebruikt niet. als ik klik op verbinding maken met netwerk vind hij alleen 'breedbandverbinding'. Ik heb al opgezocht op internet wat het probleem zou kunnen zijn en gekeken naar forums met mensen met een gelijkaardig probleem en ze hadden geen netwerkkaart ofsoiets in hun pc??? ik weet niet hoe je zo'n netwerkkaart krijgt of hoe ik weet dat m'n pc dat heeft. Beneden hebben we een andere pc (deze is kapot hij wil niet meer aan) en het is een beetje dezelfde die ik nu in m'n kamer heb en ik keek eens of er iets verschillends is van kabel en toen zag ik dat er aan de pc beneden een soort bakje(iets van het merk asus) aan de pc vast zat. Toen heb ik dat 'bakje' eraf gedaan en op m'n pc boven gestopt (ik dacht dat dat die netwerkkaart was) , maar dan staat iets dat het apparaat niet kon updaten ofso. Ik hoop dat iemand mij kan helpen alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@ sooi23,

Welkom op PCH !.

of hoe ik weet dat m'n pc dat heeft.

Om na te gaan of de pc een draadloos internetverbinding kan maken, [ga naar]:

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeembeheer\

Klik op Computerbeheer >> klik op Apparaatbeheer >> scroll naar Netwerkadapters >> klik op het puntpijltje >> zie je een WiFi Adapter :rolleyes:

post-41531-1417705324,6051_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het snelle antwoord :)

Ehm er staat bij netwerkadapters : Realtek RTL8102E/RTL8103E family PCI-E Fast Ethernet NIC(NDIS 6.20) en als ik daarop klik staat er : Dit apparaat werkt niet correct.

Dit is dus vast geen draadloos? En als m'n pc geen draadloos heeft zou ik dan nog altijd de oude draadloze netwerkkaart van m'n oude kapotte pc in m'n nieuwe kunnen stele,?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sooi23,

Ehm er staat bij netwerkadapters : Realtek RTL8102E/RTL8103E family PCI-E Fast Ethernet NIC(NDIS 6.20) en als ik daarop klik staat er : Dit apparaat werkt niet correct. Dit is dus vast geen draadloos?

Klopt dat is de netwerkkaart voor bekabeld internetverbinding.

Dit apparaat werkt niet correct >> wellicht als je de stuurprogramma's bijwerkt, dat het verholpen is :rolleyes:

En als m'n pc geen draadloos heeft zou ik dan nog altijd de oude draadloze netwerkkaart van m'n oude kapotte pc in m'n nieuwe kunnen stele,?

Als die kaart niet defect is kan je wellicht proberen xD

Maar er zijn ook diverse soorten draadloze usb adapters , hier een voorbeeld

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.