Ga naar inhoud

IP adres op forum


Gast

Aanbevolen berichten

Jojo, je account heeft geen IP-adres. Dus als je inlogt met een andere computer buiten je eigen netwerk heb je ook altijd een ander IP-adres.

Ik veronderstel dat dit dus antwoord is op mijn vraag 1. Hartelijk dank.

Nu nog vraag 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog vraag 2.

Ja, in hun logfiles zien ze dat je was ingelogd vanuit een ander netwerk (je buren of de bibliotheek bv) en dus zien ze een ander IP-adres.

Mocht je je graag verdiepen in dit inderwerp kijk dan eens in de wikipedia en zoek op "NAT".

Andersom werkt overigens ook:

Als je een ander extern IP-adres wil binnen je eigen netwerk, kun je je verkeer laten omleiden via een proxy.

aangepast door kape
suggesties geparkeerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag eerst een antwoord op het volgend vraagje: vanwaar deze interesse ?...:hmmmm:

Eigenlijk weet je ook wel waar zo'n vraag vandaan komt.

Ik heb op fora al meegemaakt dat er nogal wat gezeverd werd en sommige individuen werden geblokkeerd.

Maar dan lees ik soms posts waarin posters en of moderators die verbannen posters herkennen maar nu die met een nieuwe naam op het net zitten. Ik stel mij dan de vraag hoe dat dan eigenlijk precies werkt? Zijn die posters dan zo dom om met een andere naam maar met dezelfde computer een nieuw account aan te maken? Ja, hoe werkt dat eigenlijk? Mag ik dit als leek misschien niet weten zonder precies op te geven waarom ik die info nodig heb :dong:?

- - - Updated - - -

Ja, in hun logfiles zien ze dat je was ingelogd vanuit een ander netwerk (je buren of de bibliotheek bv) en dus zien ze een ander IP-adres.

Mocht je je graag verdiepen in dit inderwerp kijk dan eens in de wikipedia en zoek op "NAT".

Andersom werkt overigens ook:

Als je een ander extern IP-adres wil binnen je eigen netwerk, kun je je verkeer laten omleiden via een proxy.

Oei, dat is allemaal de bedoeling niet hoor (maar misschien breng je me op ideeën ;)). Ik wou gewoon weten of en hoe hoe die herkenning gebeurt of niet.

aangepast door kape
suggesties geparkeerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik dus begrepen dat mijn vragen eigenlijk in de grijze zone van de forumregels zitten. En dat het niet de bedoeling om mij te helpen om oplossingen te vinden om toch onherkenbaar op een forum te werken. Ik heb nota bene nooit om oplossingen gevraagd. Ik wou gewoon weten hoe die herkenbaarheid werkt. Punt.

Aangezien het onderwerp blijkbaar te gevoelig ligt zal ik het hier maar bij laten.

Toch mijn dank aan Chato en de kans om deze thread hier nu neutraal af te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om met je laatste vraag te antwoorden waarom vaak opgemerkt wordt dat mensen zich opnieuw registereren en dat dit toch opvalt; dit is niet noodzakelijk omdat ze hetzelfde ip hebben hoor. Vaak is de manier van typen al genoeg om terug opgemerkt te worden door moderatoren die dagelijks aanwezig zijn.

Ik sluit hierbij dit topic zoals gevraagd.

Met vriendelijke groeten,

Karel

Beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.