Ga naar inhoud

IP adres op forum


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb ergens eens iets gehoord of gelezen dat als ik aan account aanmaak om toe te treden tot een forum, dan is ook mijn IP adres (en nog andere zaken?) gekend door de forumbeheerders.

Mijn tweevoudig vraagje is:

1/ Veronderstel dat ik naderhand (dus na mijn account is aangemaakt) inlog met een andere computer, ben ik op dat forum herkenbaar op dat moment, dus tijdens online, met het IP adres van mijn account, of met het IP adres van de computer waarmee ik op dat moment ingelogd ben? (Ik veronderstel daarbij dat een IP adres uniek is voor een computer)

2/ Als ik met de andere computer een bericht/post achterlaat, en dan uitlog, zien de moderators vervolgens dat dat bericht/post door een andere computer werd gepost?

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle computers binnen je eigen LAN hebben voor de buitenwereld hetzelfde IP-adres.

Alleen binnen je eigen netwerk zie je de verschillende IP-adressen van je computers. Deze IP-adres beginnen vaak met 192.168.x.x.

Je modem/router zorgt ervoor dat alleen je publieke IP-adres verzonden wordt. En die router 'onthoudt' welke computer de aanvraag heeft uitgevoerd. Dus als je met computer A een website wil bezoeken, zorgt je router ervoor dat die website ook op computer A wordt getoond en niet op computer B die ook in je netwerk zit.

Website-beheerders (en dus ook forum-beheerders) zien dus alleen het IP-adres van je modem. Ongeacht of je met computer A of computer B bent ingelogd. (binnen je eigen netwerk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor je antwoord, CHATO, maar het beantwoordt niet echt wat ik bedoelde.

Ik werk niet met LAN. en Het betreft niet aan andere computer binnen een eigen netwerk.

Ik heb mijn twee vraagjes daarom even aangepast:

1/ Veronderstel dat ik naderhand (dus na mijn account is aangemaakt) inlog met een andere computer (van mijn buur en bij hem thuis, of met de bibliotheek computer), ben ik op dat forum herkenbaar op dat moment, dus tijdens online, met het IP adres van mijn account, of met het IP adres van de computer waarmee ik op dat moment ingelogd ben? (Ik veronderstel daarbij dat een IP adres uniek is voor een computer)

2/ Als ik met de andere computer (van mijn buur en bij hem thuis, of met de bibliotheek computer)een bericht/post achterlaat, en dan uitlog, zien de moderators vervolgens dat dat bericht/post door een andere computer werd gepost?

aangepast door Jojo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle computers binnen je eigen LAN hebben voor de buitenwereld hetzelfde IP-adres.

Deze moet ik toch wel even tegenspreken: twee PC's die vanop dezelfde locatie en via (twee verschillende) kabel(s) met dezelfde modem een internetverbinding maken gebruiken (krijgen) wel degelijk een verschillend IP-adres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jojo, inderdaad, de computer van je buren heeft een ander IP-adres. Behalve als je draadloos meelift op hun router natuurlijk.

@Asus, dat zou inderdaad fijn zijn: twee verschillende IP-adressen. Iedere ISP biedt deze 'service' aan, tegen betaling uiteraard.

Ik maak hier geen gebruik van en iedere computer binnen mijn netwerk heeft hetzelfde IP-adres naar buiten.

Alleen binnen LAN hebben ze een verschillend IP-adres

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jojo, je account heeft geen IP-adres. Dus als je inlogt met een andere computer buiten je eigen netwerk heb je ook altijd een ander IP-adres.

Inderdaad, Asus! Ik lees net dat je in België gratis twee verschillende IP-adressen kunt krijgen.

Bij mijn ISP (XS4All) moet je daarvoor een zakelijk contract afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.