Ga naar inhoud

laptop traag en wil geen cd/dvd meer afspelen en/of branden


GreenDay

Aanbevolen berichten

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op een installatie-cd met software erop doet hij niets, hij herkent hem niet.

Branden deed ik altijd met windows media player (bij muziek).

Bestanden op een cd branden deed ik altijd gewoon door het naar de lege cd te ''slepen''.

Branden van bestanden wil hij echter niet doen, moest ik tijd geleden voor school doen, hij herkent de lege cd niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb je brand- software geïnstalleerd die je eventueel niet (meer) gebruikt ?

En waar liep het fout als je onderstaande uitvoert?

  1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
  2. Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
  3. Zoek in het navigatievenster naar de volgende registersubsleutel en klik vervolgens op deze registersubsleutel:HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
  4. Klik in het rechterdeelvenster op UpperFilters.
    Opmerking Mogelijk wordt ook de registervermelding UpperFilters.bak weergegeven. Als dat het geval is, hoeft u die vermelding niet te verwijderen. Klik alleen op UpperFilters. Als de registervermelding UpperFilters niet wordt weergegeven, moet u mogelijk toch de registervermelding LowerFilters verwijderen. Hiertoe gaat u verder met stap 7.
  5. Open het menu Bewerken en klik op Verwijderen.
  6. Klik op Ja wanneer u wordt gevraagd de opdracht te bevestigen.
  7. Klik in het rechterdeelvenster op LowerFilters.
    Opmerking Als de registervermelding LowerFilters niet wordt weergegeven, kan het probleem helaas niet met behulp van deze inhoud worden opgelost. Ga in dat geval naar de sectie Volgende stappen voor informatie over hoe u kunt zoeken naar andere oplossingen of naar meer Help op de Microsoft-website.
  8. Open het menu Bewerken en klik op Verwijderen.
  9. Klik op Ja wanneer u wordt gevraagd de opdracht te bevestigen.
  10. Sluit de Register-editor af.
  11. Start de computer opnieuw op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee of er brandsoftware op mijn laptop is geïnstalleerd, heb niet zoveel verstand van programma's etc.

Toen ik bovenstaande uitvoerde liep het fout bij nummer 4: in het rechterdeelvenster staat bij mij geen Upperfilters.

- - - Updated - - -

post-21171-1417705333,4867_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je mogelijk onderstaande software op je PC?

Als u geen cd of dvd kunt afspelen, moet u sommige programma's mogelijk opnieuw installeren. Sommige programma's kunnen mogelijk geen gebruikmaken van uw cd-rom-station of dvd-station, totdat u deze programma's opnieuw installeert. Als het probleem opnieuw optreedt wanneer u deze programma's opnieuw installeert of verwijdert, moet u contact opnemen met de fabrikant van het desbetreffende programma, zodat u kunt navragen of er een update beschikbaar is waarmee dit probleem kan worden opgelost. Voorbeelden van programma's waarop dit van toepassing is, zijn:

  • iTunes-software van Apple
  • Nero-software van Nero Inc
  • Roxio Creator-software van Sonic Solutions
  • Zune-software van Microsoft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht, laat ik kijken of de cd-drive werkte met het herstelpunt zo ver mogelijk terug in de tijd. Was niet zo, dus herstelpunt ongedaan gemaakt. Echter nu zijn al m'n instellingen weer naar de knoppen, alles moet weer geupdate worden etc etc. Was niet echt een slimme actie dus. Staat alle troep wat er af was gegooid met diverse programma's er nu ook weer op? Mag hopen van niet toch? De programma's staan in ieder geval niet meer geïnstalleerd op m'n laptop, zijn verdwenen. Ik ga NERO installeren en kijken wat het doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.