Ga naar inhoud

[OPGELOST] Mijn computer


ampoel

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen ik bezit momenteel een oude zelfgebouwde computer van 2001 met een recentere grafische kaart. Dit zijn de specificaties: Intel Pentium 4 CPU 2.80GHz, 512MB RAM, Radeon x1650 Series. Maar ik snap er niks van is dit nog een goede computer voor een jongen van 15 die na het secundair onderwijs verder doet in de informatica. Want ik heb al eens gekeken voor andere computers. Niet te duur maar toch goed en ik kwam op deze hier: De info-tech Budget AMD 5600. De naam zegt het al goedkoop, maar zoals ik al heb gezegd ik snap niets van de details. KAn iemand met gewone woorden uitleggen of dit een goede computer zou zijn voor mij?

Dank u wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hey,

Voor wat gebruik je je pc allemaal?? bijvoorbeeld als je zware games speelt is dit echt een zwakke pc omwille van je grafische kaart en je processor. Maar als je bijvoorbeeld gewoon standaard zaken doet zoals de meeste bijvoorbeeld wat office en msn en netlog enzo... dan is dit een goede pc voor jou een goede pc word meestal beoordeeld op het gebruik, waarvoor je je pc allemaal gebruikt. Ik heb even een PC samengesteld die ik al veel mensen heb geïnstalleerd en ze zijn ergt reuze blij mee, alleen jammer van het prijskaartje.

CPUs Socket 775 Core 2 Quad Core™ 2 Quad Q9450: 299,00 EUR

Voeding meer dan 600 Watt ModXStream (900 Watt): 189,00 EUR

Behuizing big tower Kandalf (10 x): 199,00 EUR

DVD-reWriters IDE SH-S202N: 32,00 EUR

Moederbord Socket 775 X48-DQ6: 229,00 EUR

3 X HD 3,5 inch SATA Caviar SE16 (750 GB) Western Digital: 109,00 EUR

1 X HD 3,5 Inch SATA Raptor (150 GB) Western Digital: 149,00 EUR

Grafische kaart nVidea PCIe 9800GX2 XXX 680M: 479,00 EUR

RAM Geheugen DDR2 667 4 GB DDR2 667 Kit (4096): 65,00 EUR

Monitor LCD 24” syncmaster 245B plus: 379,00 EUR

G5 Laser muis (Logitech): 59,00 EUR

G15 Gaming keyboard refresh (Logitech): 49,00 EUR

Totaal:2455,00 EUR

Nuttige post vergeet de bedankknop niet!!!

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ bart 16 als er word gepraat over een budget pc dan lijkt het me niet echt erg handig om hier een dikke game pc neer te gooien...

ik heb zelf de pc eens opgezocht en gekeken.. zo een verkeerde pc is dat niet, mits er geen zware games op worden gedaan ;)

ik ben zelf persoonlijk meer een fan van zelf een pc bouwen (of dit custom) in een computerzaak te laten doen.

zo weet je zeker dat de pc aan al je eisen voldoet ;)

wij willen u hier uiteraard graag bij helpen mocht u dit willen, om u op die manier van een gepast advies te voorzien waarmee u met een gerust hart nog meerdere jaren mee vooruit kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord. Ik heb er ook al aan gedacht omm mijn computer zelf te bouwen. Maar ja een jongen van 15 jaar gaat geen onderdelen kopen via internet en mijn vader vertrouwt het niet via internet. Kent u dan winkels niet via internet. En welke goedkope onderdelen kunt u mijn annbieden?

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn uiteraard meer dan genoeg winkels niet via internet..

als u mij de locatie kunt geven van waar u woont, dan kan ik eens kijken :)

ik moet zeggen dat via online sites zoals azerty.nl of alternate.nl (of be) vrij weinig fout gaat.. is gewoon goed te doen.

meerdere leden bestellen hier al hul spullen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een upgrade, dus wat extra geheugen en eventueel een nieuwe videokaart, kan je mijn inziens al weer een stukje voort. De noden voor een nieuwe pc zullen zich uiteindelijk wel opdringen maar dat kan dan beslist worden ifv van de wensen.

Zelf gebruik ik ook nog twee oude pc's (een P3 met 1 gb geheugen op XP Pro SP2 e, een AMD 1600+ op vista! ). ze doen hun ding nog naar behoren maar als je zelf een snellere pc in huis hebt voel en zie je het verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

To Yannick:

Ik woon in Brussel, Sint-pieters-woluwe. Maar wat raad u mij dan aan als computer. Krachtige computer voor 3D spelletjes is echt niet nodig. Ik werk meer met powerpoint en zo. Test vooral veel nieuwe dinges uit.

To dikken:

Ik heb al eens een upgrade gedaan nl een grafische kaart erin gezet. En extra geheugen kan niet, ik heb geen sloten meer.

En bedankt voor alle informatie!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste vraag is eigenlijk WAT je precies in de informatica verder gaat doen.

Programmeren? Webdesign? 3D Design?

Naargelang wat je doet stelt het héél verschillende eisen naar specifieke componenten van je pc, maar ik wil je er wel bij zeggen dat wat je nu staan hebt zéker nog niet per definitie aan vervanging toe is. Een P4 2.8 gighz mag dan wel niet meer de snelste zijn, dat betekend nog steeds niet dat die zwak is...

Als het enkel webdesign of programmeren is zou ik bijna zeggen om er 3x512 ram bij te prikken (kan in de meeste moederborden wel) zodat je 2 gig in dualchannel hebt, aangezien eigenlijk enkel je ram zwak is.

In het brusselse ken ik geen winkels, dus ik kan je daar niet mee verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad.. laten we eerst eens kijken naar wat de doeleinden precies gaan zijn.. en wat je liever wilt... upgraden.. of nieuw...

heeft beiden voor en nadelen natuurlijk

upgraden -

voordeel... niet alles moet vervangen worden

nadeel... pc kan over een jaar echt zo verouderd zijn dat er alsnog een nieuwe moet komen

nieuw kopen -

voordeel... toekomst bestendiger dan een upgrade

nadeel - (bijna) alles moet nieuw worden aangeschaft

weeg dit aan elkaar af... vertel ons wat je met de pc wilt doen precies (welke programma wil je gaan draaien enz.)

en ook niet onbelangrijk.. een budget

Link naar reactie
Delen op andere sites

To Yannick:

Ik woon in Brussel, Sint-pieters-woluwe. Maar wat raad u mij dan aan als computer. Krachtige computer voor 3D spelletjes is echt niet nodig. Ik werk meer met powerpoint en zo. Test vooral veel nieuwe dinges uit.

To dikken:

Ik heb al eens een upgrade gedaan nl een grafische kaart erin gezet. En extra geheugen kan niet, ik heb geen sloten meer.

En bedankt voor alle informatie!!!!

Hallo,

Ge kunt ook uw oude ram latjes vervangen door latjes met een grotere capaciteit. dus ipv 4 x 128 (=512mb) kan er misschien 4 x 512 =( 2gb) (zoals masters reeds zei).

geef eens een idee van uw budget en welke uw exacte gebruiksdoelen zijn. daarmee kunnen we misschien wel een systeempje samenstellen of vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.