Ga naar inhoud

[OPGELOST] Mijn computer


ampoel

Aanbevolen berichten

Het liefst van al zou ik een nieuwe kast nemen met nieuw moederbord en de grafische kaart neem ik van mijn oude computer. Een groot werkgeheugen zal ik ook nodig hebben: want ik zou eigenlijk gaan leren voor IT'er. Specifiek in programma's ontwerpen en schrijven. Mijn budget zou maximum echt het hoogste niet verder als 1000 euro. Ik weet niet of je hier al mee kan vinden.

Alvast bedankt!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

beste,

ik zal eens kunnen gaan kijken.

maar als ik zo eens kijk denk ik niet dat uw videokaart mee kan naar de nieuwe pc (wegens verouderde aansluiting)

als je voor nieuw gaat, zou je moeten kijken naar een budget van 600 euro, dan heb je een leuke pc, waar je zelfs de nieuwere games wel op kan spelen.

ik zal vanmiddag eens gaan kijken om iets leuks samen te gaan stellen voor een niet al te hoge prijs, maar dat wel toekomst gericht is.

ik doe zelf ook een ICT opleiding (beheerder) en draai zelf ook nog op een redelijk oude bak haha, maar goed, die word binnenkort ook vervangen door een nieuw monster :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

u zou zelf een kast kunnen kijken voor een behuizing.. over smaak valt uiteraard niet te twisten :)

ik zou persoonlijk voor een kast gaan van het merk Antec :) erg robuust, en mooi voor het oog :)

laat even weten welke je zou uitkiezen.. en dan kijk ik of de rest van de configuratie er ook in past :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou voor bijvoorbeeld dit kunnen gaan.

ik heb hier gekozen voor een goed en stabiel moederbord (gebruiken meerdere van onze (crew) leden en zijn er dik tevreden over)

een wat stevigerie processor van intel, zo kan je weer een hele poos vooruit, met het socket 775 zal je in de toekomst ook nog wel goed zitten.

heb gekozen voor 2 x 2Gb werkgeheugen, speciaal voor die werkgeheugen vretende programma's die je gebruikt bij het programmeren, of voor bijvoorbeeld de programma's zoals adobe photoshop.

een mid range grafische kaart, gezien er amper games worden gespeeld, een game op zijn tijd zal uiteraard geen enkel probleem zijn! deze is pasief gekoeld om hetgeluids niveau laag te houden

heb in deze configuratie een harde schijf van 500GB bijgeteld, dit zorgt voor voldoende opslag bij de gewone gebruiker (je kan deze natuurlijk af laten vallen als je denkt dat je huidige harde schijf voldoende is) deze is voorzien van de SATA aansluiting voor een snelle data doorvoer.

en last but not leest.. een dvd brander :) altijd makkelijk om eens wat weg te schrijven.deze is voorzien van de nieuwe SATA interface voor een snelle verbinding met de rest van de pc (uiteraard kan je ook deze weg laten als je denkt dat je huidige brander nog voldoende is en lang genoeg mee gaat).

nu enkel nog de kast en de voeding :) heb de voeding expres nog niet uitgezocht want die word erg vaak standaard met een kast meegeleverd.

pc%20ampoel.JPG

samengesteld op Azerty Hardware

uiteraard moet er ook nog een besturings systeem zoals windows xp of vista op.. maar dat is voor een eigen keuze :) (prijs daarvan moet natuurlijk nog bij de hardware worden opgeteld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua voeding zou ik sowieso een beetje gaan opletten wat je er in plaatst. Je geeft zelf aan dat je iets met pc's gaat doen als studie; dan is de kans vrij groot (en ik denk dat ik niet alleen namens mijzelf maar ook namens andere mods kan spreken) dat je pc toch wel een uur of 5à6 gemiddeld per dag aan gaat staan (mijn laptop draait zelfs richting de 10u per dag gemiddeld)

De voedingen die in de meeste goedkope cases meekomen halen een vrij laag rendement, terwijl vrij veel "los" verkochte voedingen (zoals de populaire coolermaster series) gemakkelijk een rendement halen dat een vierde hoger is. Naargelang hoe lang je met je pc gaat gaan werken zou je dat in overweging moeten nemen, aangezien het gemakkelijk kan zijn dat een duurdere voeding je na een jaartje of 2à3 al goedkoper uitkomt vanwege de lagere elektriciteitsrekening.

Als je vb een Tybotech case koopt heb je voedingen met rendementen rond de 60% vast, met een Coolermaster ga je rond de 80% zitten (de Igreen haalt bij een verbruik tussen de 100 en de 250w zelfs een rendement van door de 80%). Stroomverbruik van 120w van je pc geeft je dan al een verschil van 50w. 6u per dag en je zit aan 0.3kWu per dag, of 100kWu per jaar. Met de huidige elektriciteitsprijs is dat rond de 20€ per jaar dat je daarvoor gaat betalen. Na een gemiddelde levensduur van 4 jaar heb je dus 80€ terug (en een iGreen ga je minder voor betalen dan 80€) plus je hebt 400kWu uitgespaard zonder dat je daar ook maar enige moeite voor hebt moeten doen. (dit komt overeen met een besparing van rond de 50.000 liter gas die minder door een centrale gejaagd is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antec brengt idd goed gerief op de markt (hoewel ik de Sonata serie met het deurtje zou afraden, dat deurtje hangt er echt té gammel aan om de prijs die ze ervoor vragen te rechtvaardigen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.