Ga naar inhoud

printerproblemen


jeff48

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik werkte met een scanner HP scanjet 7400 - deze kan in principe ook faxen, printen, kopiëren - maar alleen het scannen werkt naar behoren. Ik werk dus nog steeds met die scanner.

Daarnaast printe ik af met een HP deskjet printer 3650 maar deze laatste is kapot en vervangen door een Canon PIXMA MG3250. Ook deze kan afprinten, kopiëren en scannen. Het probleem is dat ik de laatste tijd niet meer kan afprinten met de mededeling: geen printer geïnstalleerd.

Kunt u mij door dit probleem loodsen?

mvg

Jef

aangepast door jeff48
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste,

Heeft u voordien reeds kunnen printen met de Canon PIXMA MG3250?

En wanneer krijgt u die melding? Kan je de printer kiezen, of krijg je die keuze niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, Ja, ik heb reeds kunnen afprinten met het apparaat. Ik krijg de melding 'geen printers geïnstalleerd' wanneer ik op afdrukken toets. De enige keuze die ik krijg is 'printer toevoegen'. Als ik naar apparaten - printers in het configuratiescherm ga is de status van de printer: 'probleemoplossing is vereist'. Zou het kunnen dat het probleem gerelateerd is aan het verzoek van de HP support assistant, belangerijke actie maak een herstelset . Deze actie heb ik nog steeds niet gedaan. Ps. De return toets reageert niet en het cursief krijg ik niet ongedaan. Beste groeten, Jef.

aangepast door jeff48
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de software van je niet meer in gebruik zijnde HP 3650 volledig verwijderd? Controleer dat en verwijder desnoods alles van HP wat niet meer nodig is.

Gebruik je de canon via wifi? Is de canon geïnstalleerd met de juiste software/ drivers voor Windows 7?

Verwijder anders ook alles van de canon printer en installeer de software opnieuw nadat je ccleaner uitgevoerd hebt.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

**************************************************

Verder stel ik me de vraag waarom je de HP 7400 nog gebruikt als scanner als de Canon alle functies aan boord heeft!

Kan je over onderstaande meer info geven?

In welke software heb je dat probleem?

De return toets reageert niet en het cursief krijg ik niet ongedaan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jef,

Beste, Ja, ik heb reeds kunnen afprinten met het apparaat. Ik krijg de melding 'geen printers geïnstalleerd' wanneer ik op afdrukken toets. De enige keuze die ik krijg is 'printer toevoegen'. Als ik naar apparaten - printers in het configuratiescherm ga is de status van de printer: 'probleemoplossing is vereist'. Zou het kunnen dat het probleem gerelateerd is aan het verzoek van de HP support assistant, belangerijke actie maak een herstelset . Deze actie heb ik nog steeds niet gedaan.
Hoewel het maken van een Herstelset wel belangrijk is, heeft het niets met je printer-problemen te maken.

Het lijkt me dat je de communicatie tussen je printer en je PC ergens faalt.

Ik raad je aan om de printer te deinstalleren, de PC opnieuw te starten en daarna de printer opnieuw te installeren.

Ps. De return toets reageert niet en het cursief krijg ik niet ongedaan. Beste groeten, Jef.

Probeer eens of het opnieuw starten deze problemen verhelpt.

Zo niet gaan we daar ook nog verder naar kijken ;)

sukses,

jahewi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie, De HP 3650 staat niet meer vermeld bij apparaten - printers dus neem ik aan dat ik die verwijderd heb. De meeste onderdelen van De Canon PIXMA MG3250 zijn eveneens verwijderd maar in het configuratiescherm > programma's - onderdelen krijg ik de met name:Canon MG 3200 series MP drivers niet weg. >

"De verwerking kan niet worden vervolgd omdat de windows-service afdrukspooler is gestopt. Start de serviceafdrukspooler en probeer het opnieuw".

Dit laatste word ook weergegeven wanneer ik de printer terug wilde instaleren. Tijdens het oplossen van de afdrukspooler via windows hulp krijg ik de foutmelding: Fout 1053 > De service heeft de starter ofstuuropdracht niet op de juiste wijze beantwoord.

De CC Cleaning was reeds uitgevoerd.

De scanplaat van de HP 7400 is groter dan die van de Canon.

Software is windows 7.

Beste jahewi, ik ga dit bericht in elk gevalposten en kijken of het opnieuw opstarten de return toets hersteld.

Beste groeten,

aangepast door jeff48
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.