Ga naar inhoud

Foutmelding Outlook.pst (2007)


Dixon

Aanbevolen berichten

Beste,

Korte introductie van mezelf: ik ben nogal een Computer leek.

Ik weet waar de map Program Files te vinden en enkele .exe bestanden, maar dat is het.

Probleem:

post-26352-1417705362,8067_thumb.jpg

Sinds deze week kan ik geen berichten meer verzenden of ontvangen in Outlook.

Ik krijg de foutmelding die jullie hier kunnen lezen.

Volgens deze melding bevindt het probleem zich in het bestand Outlook.pst, ik ben dus terecht gekomen in de 'Help' en heb gezien dat je beschadigde bestanden kan scannen en herstellen via Scanpst.exe

Dit vond ik en ik wou scannen maar stootte op het feit dat Scanpst.exe dit niet kan scannen.

Volgens mij (verbeter gersut indien nodig) herkent Outlook dit bestand niet omdat het standaard programma Kladblok is voor dit .pst bestand (zie afbeelding: Outlookpst).

post-26352-1417705362,8253_thumb.jpg

De vraag is dus hoe ik van dit bestand terug een Office bestand maak, i.p.v. een Kladblok bestand.

Enkele details:

Windows Vista

Outlook 2007

Hartelijk bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit Outlook.

Ga naar configuratiescherm - programma's - standaard programma's - standaard programma's instellen

Klik in de linkerkolom op Outlook.

Klik dan in het rechterdeel op de optie dit programma als standaard instellen.

Klik OK

Open Outlook en kijk of het probleem is opgelost.

Als het nog niet is opgelost, herstart dan de pc en open daarna outlook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog de fout waarvan je melding maakte in je eerste bericht?

De huidig foutmelding wordt veroorzaakt door een geheugentekort.

Waarschijnlijk heb je nog andere programma's opgestart en is je geheugen overbelast.

Herstart de pc en probeer dan outlook te openen en de zend en ontvangst te doen voordat je enig ander programma opstart.

Als het dan nog niet wil lukken met de verzending, doe dan het volgende.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.