Ga naar inhoud

Externe harde schijf start niet meer op


DHZ

Aanbevolen berichten

Ik gebruik een externe harde schijf (Medion HDDrive2 go 250GB) die via USB aangesloten is op mijn desktop. De laatste week viel mij al op dat de PC de externe schijf soms pas herkende een aantal minuten nadat de PC opgestart was (normaal zie ik direct deze schijf als de M-drive). Ik vrees echter dat ik net wat te lang gewacht heb om de geplande kopij te maken op een andere externe schijf, want net vandaag wil de schijf niet meer opstarten :embarassed:... De voeding van de HD (12 V DC) is OK. Maar in plaats van continu te branden, knippert de LED met een frequentie van ongeveer 1 maal per seconde en hoor ik een zachte tik in de behuizing van de harde schijf in plaats van het normale gezoem.

Ik heb eergisteren de hard disk in kwestie nog gecheckt met Norton Utilities en er werden geen problemen vastgesteld. Ik denk dus dat er eerder een mechanisch probleem zal zijn (motor?) dan dat er iets beschadigd is aan de schijf zelf.

Wat kan ik best doen? Wat zijn de opties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens bij schijfbeheer of je externe schijf daar aanwezig is, indien zichtbaar staat ze in FAT of NTFS of RAW?

Om Schijfbeheer te bereiken:

Ga naar Start->Configuratiescherm.

Klik op Prestaties en onderhoud-> Systeembeheer -> Computerbeheer.

Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer.

Of Start->Uitvoeren.

Typ diskmgmt.msc en klik op OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De externe schijf is niet zichtbaar in schijfbeheer. Dit verwachtte ik al, omdat de schijf - zoals gezegd - niet meer draait.

Nadat ik gisteren de call opstuurde heb ik echter nog een tijdje geprobeerd en plots startte de schijf opnieuw. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de totale inhoud te kopiëren naar een andere externe schijf, wat gelukt is. Dus mijn acuut probleem lijkt opgelost, want ik heb mijn bestanden terug (oef!).

Blijft nog wel een klein probleempje, namelijk dat de nieuwe externe schijf nu herkend wordt als O-drive en niet als M-drive. Outlook zoekt nu naar een locatie op de M-drive en vindt die natuurlijk niet omdat die bestanden nu op de O-drive zitten. Kan ik de nieuwe externe schijf hernoemen in M-drive? Hoe moet dat?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.