Ga naar inhoud

kan kladblok file niet lezen


Aanbevolen berichten

Bijkomend probleem op mijn vrouw haar pc.

Had op mijn pc, in kladblok, een bestandje aangemaakt met info om te kunnen verder werken op mijn vrouw har pc, zoals websitelinken, en andere info.

Nu, als ik dit .txt bestand open op haar pc is dit totaal onleesbaar, er staan enkel soort chinese tekens,......

Hoe kan ik dit wel lezen?

Ook niet te openen met wordpad of andere......heb ik al geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn is het leesbaar.

Dit is het: 쵍�팹銿ᆻ鄌怣֜悳ዻ晤�嘳랞รᲟԳ퓑듼䵱椟쒰ᦊ鲃塼ꡁ淙磵憳놂內뇀ꐢ⾾뼡龶溟᤽酿㬑ཇ史듯Ʀ웈匨匼쌜঩窅쵼럂嘐ꎚಭ䉸ꪦ窯莋삩实ฺᰋ頢萾�ᑻ栗왲悥먍맀ງ�댓铼늻꘴言拭ᄾ㧜¾ꢡ戓뛿䕃퉩껽炋G뀞ʯ軖蔃♊▰빜鐱姎펬姬祄物缅ᴆ呉缳긤뫠ࣽ뿺釒퐑뛵쵙㓐웬璓፥虸戁1偫撚ꕹ繓אּ돸⍑葢鋴�摏䗚虧踝谖ᠺ넘祡ᲜᎢ糙둻屒椗롘鿱蔓뢎톈쑋ʤ➚゚巉雱糒欘䝪嶩븇罼䔿憿槗첨䨅骷֖쾪᠊褖갖ິ쏪菈Ȣ⿤릦瓹餶껣켏쿂豔齃뺖฿斘壦牷抌ꥍ묲졲첶쏳衧闤ꭑ縻ᐡ藋䠧㋝�Ὲຟㅭ慅㹯帪쌼䥈쥯ေ�蹍㶛脳Ꙉ뼡䷷⁩霪淂䅆泻袯斊퉟顈ꛈᝪ欺빩쾦圿續Ɀ퍣뮺펃ʿ⨯鷩뺻ᜉ䭣鱇麉ᮏꙨ䏙ᮩ怅䭓䖬瘒�跭᧏ᒆ凭軽ꮗറཱི뺦掲�裸屼䶏琛滖衠퀤駠놑ꚲ䝕놚僻祶囖⿩뺥ᾒ鄼ꙧ퍙秐ᆸ繸鬳᝞ᨶ쫷莘㬚¬ﲲ鼶辜닃褝

Ik zie geen paperclipje staan, dus kan het ook niet online plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou kunnen dat het bestandje brak is - heb je het al eens opnieuw naar haar computer gekopieerd?

en je krijgt het paperclipje maar te zien als je ònder je nieuw bericht klikt op 'meer opties' : dan verschijnt het in een tweede balkje boven je typvenster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén van de mogelijke verklaringen: bij het opslaan van het bestandje heeft het stroomnet een milliseconde stroomonderbreking / stroomval gehad waardoor enkele bites niet goed zijn opgeslagen.

Zo'n dingen schijnen af en toe te gebeuren maar zijn te snel voorbij om er iets van te merken.

Dit is dus één van de mogelijke verklaringen, een ander is een slechte sector op je schijf - er worden dan enkele bits slecht opgeslagen in vb het begin van de bestandsomschrijving (begincluster van het bestand)

Er zullen nog wel oorzaken zijn, maar deze twee ken ik nu toevallig. En dit zijn ook dingen waar je zelf niets aan kan doen (tenzij dat laatste mogelijk met een checkkdisk)

Hoe dan ook: GOUDEN REGEL : je bewaart gewone data altijd best dubbel en niet op dezelfde schijf (maar dit deed je dus) - en belangrijke data altijd op minimum twee en best drie verschillende media (waarvan één buiten, los, van je computer - dus ook geen externe schijf die altijd aan je systeem hangt !)

Al zou dit in jouw geval weer niet geholpen hebben gezien je 'beginbestand' waarvan je vertrok (om te kopiëren) al slecht was. In zo'n geval helpt maar één zaak: direct na het sluiten terug gaan kijken - mja: 1. wie doet dit met al zijn bestanden en 2. ook dan had het je niet geholpen gezien jij het al gesloten had en met een slecht bestand zat.

Gelukkig gebeuren zo'n dingen uiterst zeldzaam - maar het kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.