Ga naar inhoud

kan geen mails verzenden of doorsturen met live mail


drapier

Aanbevolen berichten

Sedert enkele dagen kan ik met live mail geen mails meer verzenden of doorsturen. Ik krijg steeds de melding dat

er een fout is opgetreden in het programma en dat het moet worden afgesloten.

Ik veronderstel dat dit een gevolg is van een scan via WinUtillities, want ook mijn avast Pro is gecrashed.

Kan iemand me helpen ?

aangepast door drapier
Link naar reactie
Delen op andere sites

Optimalisatietools ( in jouw geval Winutillities) zorgt vaker voor problemen als dat het nuttig is.

Ik zou zulke tools niet gebruiken.

Je hebt met meerdere programma's problemen dan kan je best eerst kijken of het terug zetten van een herstelpunt naar een datum waar het probleem nog niet was de oplossing is.

Hoe je dat doet lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal je Live mail moeten herstellen vrees ik.

Ga naar start-> configuratiescherm-> software.

Klik er met de rechtermuisknop op Windows live mail en kies verwijderen/ herstellen dan kies je repareren.

Avast zou ik ook volledig verwijderen en herinstalleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor de vertraging, ik heb geprobeerd via configuratiescherm, maar tevergeefs. Ik geraak niet in het herstelscherm (klik doet zelfs helemaal niks). Ik heb intussen ook gezien dat ik geen mails kan uitprinten en dat ik zelfs niet in het scherm voor mijn gebruikersaccounts kom (zelfs niet in veilige modus). Ook loopt mijn PC regelmatig vast als in mijn live mail open heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal je Live mail moeten herstellen vrees ik.

Ga naar start-> configuratiescherm-> software.

Klik er met de rechtermuisknop op Windows live mail en kies verwijderen/ herstellen dan kies je repareren.

Avast zou ik ook volledig verwijderen en herinstalleren.

Lukt bovenstaande ook niet?

Probeer het anders eens in veilige modus, om in veilige modus te komen moet je direct op de F8- toets tokkelen bij het opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.