Ga naar inhoud

[OPGELOST] vraagje ivm aankoop pc


Aanbevolen berichten

ik ben dus aan het kijken naar een nieuwe pc en ik heb deze 2 tegen gekomen maar nu is mijn vraag zijn dit een beetje goeie pc's en welke is de beste in kwaliteit.

Product Description

Acer Aspire M5640-Gamer - Core 2 Quad Q6600

Processor

1 x Intel Core 2 Quad Q6600 ( Quad-Core )

RAM

3 GB (installed) / 8 GB (max) - DDR II SDRAM

Storage Controller

Serial ATA ; IDE

Hard Drive

2 x 500 GB - standard - Serial ATA-300

Optical Storage

DVD?RW (+R double layer) / DVD-RAM

Card Reader

18 in 1

Graphics Controller

PCI Express x16 - NVIDIA GeForce 8800 GT - 512 MB

Audio Output

Sound card - 7.1 channel surround

Networking

Network adapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet

OS Provided

Microsoft Windows Vista Home Premium

AMD Phenom+ 9500 Quad Core 2.2GHz 2MB

4GB Dual Channel 667Mhz (4x1GB)

ATI Radeon+ HD 3650 pro 512/1919 Mb TGM

DVI, VGA, HDMI

640 GB HDSATA

DVD-RW (DL)

18-in-1 kaartlezer

Vista Home Premium (NL/EN)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hey,

Ik zou voor de eerste gaan... Hij heeft 2 SATA hd's en is dus vrij handig na een systeemcrash... Euhm en Intel vind ik toch beter blijven dan AMD... al is dat een persoonlijke keuze... Maar ik zal de processors even vergelijken... Voor Intel 2,4 GHz en voor AMD 2,2 GHz en dan het Intern geheugen Intel 8 MB en AMD maar 2 MB... Dus Intel is duidelijk beter... En voor de 2de pc moet je wel even zien of het Vista Home premium NL/ENg 64 bit is... De 64 bit versie word gebruikt voor pc's met minimum 3,5 GB RAM en omdat de 2de pc 4 GB RAM heeft toch even op letten... Zoek je een kant en klare pc of een samengestelde ??

Nuttige post vergeet de bedankknop niet!!

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Sowieso een intel nemen.

De eerste phenom's die uitgekomen zijn hebben last van een TLB bug, waardoor ze in sommige situaties gewoon fouten uitrekenen; iets wat je nu juist NIET wil van je cpu ;). Er bestaat daar wel een patch voor, maar dan verlies je zodanig veel prestatie dat je cpu echt traag wordt.

Als je dus een phenom koopt moet je exact weten welke batch erin zit, en dat kan je bij een kant-en-klaar systeem gewoonweg niet (zelfs los als particulier kopen ga je je pchandelaar al goed moeten kennen voor ze dergelijke zaken checken).

Die 2x500 gig helpt niet na een systeemcrash aangezien die niet in raid1 staat; acer gaat die waarschijnlijk gewoon los naast elkaar of nog slechter in een jbod/raid0 gezet hebben, waarbij in het laatste geval je alle data op beide schijven verliest als er 1tje defect gaat.

Wat ik wel gek vind is dat ze bij die acer voor een nVidia chipset gaan terwijl je voor dat platform een superieure intel chipset kan nemen (presteert beter icm de cpu), aangezien je toch geen SLI gebruikt.

Volgens wat ik vind van prijzen moet dat systeem ergens rond de 1100€ draaien? Klopt dat?

Als ik dan iets anders mag formuleren;

Dell XPS 420

C2Q 6600

3 gig ram

8800GT 512 meg

640 gig HD in raid0 (daar eventueel de 20€ bijbetalen om 2x500 gig securedata te hebben, dan mag een hd crashen maar je verliest nog steeds geen gegevens)

cardreader

Logitech EX110 draadloze muis & toetsenbord

20" Dell monitor inbegrepen

4 jaar garantie & premium support (voorrang bij de telefonische helpdesk => niet aan de telefoon moeten blijven hangen tot je iemand aan de lijn krijgt) met herstelling bij jou thuis ipv dat je het systeem moet opsturen.

Dit systeem komt bij jou thuis afgeleverd aan 1135€, wat dus een zéér scherpe prijs is. Vooral de véél betere garantie & service van Dell zou bij mij vrij snel de doorslag geven

(om aan die prijs te raken moet je trouwens in je winkelmandje nog de volgende kortingsbon opgeven; C2LR0B?C$NVMWG )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou voor de optie gaan die masters geeft als ik een pre-assambled systeem zou nemen.

persoonlijk bouw ik liever zelf een systeem (onderdelen bestellen, in elkaar zetten, gaan)

dan weet je wat je in je mandje hebt zitten ;)

komt zelf bouwen niet duurder uit als ik een systeem wil dat ongeveer het zelfde is als het eerste of 2de ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna nooit.

Als je vb kijkt naar dat bovenste systeem; dat koop je in onderdelen (met legale windows erbij uiteraard) voor minder dan 1000€ geassembleerd. => 200€ gespaard.

Dat dell systeem gaat wat moeilijker zijn aangezien je er voor die prijs al een scherm en zo bij hebt. Die acer betaal je gewoon veel te veel voor wat je krijgt (komt bij dat de Q6600 ondertussen wel al wat verouderd is), die dell zit scherp van aanbieding.

Dat 2de systeem kan ik niet kijken, aangezien mijn pcdealer de xx00 phenoms weigert te verkopen vanwege de bug (en daaruit vloeiend eventueel instabiliteit) die in die cpu's zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, omdat jullie het over samengestelde pc's hebben heb ik er een samengesteld.

Dit systeem kost wel 1116 euro bij Alternate, maar is wel veel beter dan diegene uit de eerste post en ik denk ook dan die Dell die Masters voorstelde.

Grafische kaart: Club3D ATI HD4870

Processor: Intel C2Q Q9450

HD: Samsung Spinpoint F1 1TB

Geheugen: OCZ DDR2-800 4GB

Moederbord: Gigabyte EP45-DS3

Behuizing: Antec performance P180

Voeding: Coolermaster M620

DVD-rewriters: Samung SH-S203P

OS: Windows VistaHome Premium 32 bit

Is dit een systeem dat je in gedacht had?

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, omdat jullie het over samengestelde pc's hebben heb ik er een samengesteld.

Dit systeem kost wel 1116 euro bij Alternate, maar is wel veel beter dan diegene uit de eerste post en ik denk ook dan die Dell die Masters voorstelde.

Grafische kaart: Club3D ATI HD4870

Processor: Intel C2Q Q9450

HD: Samsung Spinpoint F1 1TB

Geheugen: OCZ DDR2-800 4GB

Moederbord: Gigabyte EP45-DS3

Behuizing: Antec performance P180

Voeding: Coolermaster M620

DVD-rewriters: Samung SH-S203P

OS: Windows VistaHome Premium 32 bit

Is dit een systeem dat je in gedacht had?

Grtz

is dit zo veel beter dan die van de eerste post?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.