Ga naar inhoud

[OPGELOST] vraagje ivm aankoop pc


Aanbevolen berichten

het systeem dat aarondk1 heeft samengesteld is inderdaad beter dan de systemen die in de eerste 2 posts zijn geplaatst.

denk aan een betere processor, beter geheugen (en ook beter ingedeeld wat leid tot beter gebruik) en een veel krachtigere videokaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zoals Yannick al zegt is mijn systeem wel een stuk krachtiger.

Er staat wel dat er 4GB ram geheugen is maar Windows Vista 32bit gaat maar 3 of 3.5GB herkennen.

De grafische kaart is echt wel een stuk krachtiger dan de 8800GT.

Eigenlijk beter dan de 9800GTX(+)...

De processor is een "echte" quadcore en niet zoals de Q6660 -die eigenlijk gewoon 2 e6600 op elkaar geplakt is-en hij is gewoon sneller.

Je moet dus wel je pc -de losse onderdelen - nog zelf in elkaar steken en Windows Vista installeren, maar dat levert meestal niet echt een probleem op.

En de behuizing is een antec performance P180,zoiets dus.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

over smaak valt niet te twisten uiteraard, maar ik zou persoonlijk een andere kast nemen :)

verder is het zeker een goed systeem dat aardonk1 heeft samengesteld.

je moet dit uiteraard nog wel bouwen, maar dit kan je vaak ook laten doen (tegen meerprijs) door het bedrijf waar je de onderdelen bestelt.

of door de lokale pc boer natuurlijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er nog eentje gevonden is wel een iet of wat basis opstelling maar ik hoop dat het een goeie is

160 GB SATA 16MB

8800GT 512MB GDDR3

kingston 4gb 800mhz ddr2

antec nine hundred eu gamer case

antec 650 watt voeding

phenom 9550 x4 2.2 ghz

dvd/cd

M2N-XE asus

xp home NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

een Phenom cpu is eigelijk maar pruts.

De Q9450 is al dik 25% sneller dan de phenom 9550 (http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3153&p=6). Daar staat een 9500 aangegeven, maar de 9550 is gewoon de 9500 waarin ze de TLB-fout weggewerkt hebben. Koop dus zéker nooit een 9x00 phenom, die dingen zitten gewoon met een bug die instabiliteit kan veroorzaken.

Ook de grafische kaart (8800GT) is een stuk zwakker dan een 4870, die laatste presteert zowat 30% beter...

Het is verre van een slechte pc, maar hij kan totaal niet mee met die andere zelfbouw die hier al gepost is (en wel een xtreem kleine harde schijf, met 160 gig doe je niet veel meer vantegenwoordig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een Phenom cpu is eigelijk maar pruts.

De Q9450 is al dik 25% sneller dan de phenom 9550 (AnandTech: AMD's Phenom Unveiled: A Somber Farewell to K8). Daar staat een 9500 aangegeven, maar de 9550 is gewoon de 9500 waarin ze de TLB-fout weggewerkt hebben. Koop dus zéker nooit een 9x00 phenom, die dingen zitten gewoon met een bug die instabiliteit kan veroorzaken.

Ook de grafische kaart (8800GT) is een stuk zwakker dan een 4870, die laatste presteert zowat 30% beter...

Het is verre van een slechte pc, maar hij kan totaal niet mee met die andere zelfbouw die hier al gepost is (en wel een xtreem kleine harde schijf, met 160 gig doe je niet veel meer vantegenwoordig)

4870?

mag zo klein zijn die harde shijf ik zet bijna alles op externe hardeschijf.

ik weet het dat hi niet zo goed is als die andere maar je moet ook naar budget kijken dat er is om zo een ding te bouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4870 doel ik mee op de HD4870 van ati.

Wat is ongeveer het budget als ik mag vragen? Als je kijkt naar wat er in je eerste post staat, dan gok ik ergens rond de 1000€, eventueel meer maar in ieder geval niet veel, en dat exclusief monitor & muis & toetsenbord enzo.

Wat daar staat is best realistisch met dat budget hoor;

1 x Corsair 4096MB DDRII 800Mhz (5-5-5-18)1 x Sapphire Radeon HD4870 (512MB DDR5)1 x Western Digital 500GB SATA II 16MB 1 x DVD-RW Samsung SH-S223F SATA Black

1 x MSI P45 Neo-F

1 x Intel Core 2 Quad Q9300 (2.5GHz, 6MB Cache, Box)

1 x Antec NSK6580 + 430Watt

1 x Microsoft Windows Vista Home Premium 64-BIT NL (OEM, enkel verkoop bij nieuw toestel)

Dit krijg je voor zeker voor 950€ (kan zelfs voor een goede 900€) met je windows geïnstalleerd. Ik heb een 9300 ipv een 9450 gestoken omdat die maar weinig trager is (scheelt maar 160mhz) en toch een stuk minder kost, dus prijs/prestatie zit je met die 9300 toch wat beter. Voordeel is ook dat het een 4 gig kitje betreft, dus je kan later nog eens 4 gig bij steken als het nodig zou gaan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.