Ga naar inhoud

[OPGELOST] vraagje ivm aankoop pc


Aanbevolen berichten

4870 doel ik mee op de HD4870 van ati.

Wat is ongeveer het budget als ik mag vragen? Als je kijkt naar wat er in je eerste post staat, dan gok ik ergens rond de 1000€, eventueel meer maar in ieder geval niet veel, en dat exclusief monitor & muis & toetsenbord enzo.

Wat daar staat is best realistisch met dat budget hoor;

1 x Corsair 4096MB DDRII 800Mhz (5-5-5-18)1 x Sapphire Radeon HD4870 (512MB DDR5)1 x Western Digital 500GB SATA II 16MB 1 x DVD-RW Samsung SH-S223F SATA Black

1 x MSI P45 Neo-F

1 x Intel Core 2 Quad Q9300 (2.5GHz, 6MB Cache, Box)

1 x Antec NSK6580 + 430Watt

1 x Microsoft Windows Vista Home Premium 64-BIT NL (OEM, enkel verkoop bij nieuw toestel)

Dit krijg je voor zeker voor 950€ (kan zelfs voor een goede 900€) met je windows geïnstalleerd. Ik heb een 9300 ipv een 9450 gestoken omdat die maar weinig trager is (scheelt maar 160mhz) en toch een stuk minder kost, dus prijs/prestatie zit je met die 9300 toch wat beter. Voordeel is ook dat het een 4 gig kitje betreft, dus je kan later nog eens 4 gig bij steken als het nodig zou gaan zijn.

mooi om te weten en dat kan je kopen voor 950 euro.

is dit systeem veel beter dan het geen wat ik net gepost heb?

eb eigenlijk ga ik er vanuit om als ik een nieuwe pc koop die na een tijdje te upgraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Qua cpu zit je toch een stukje beter nog steeds. Als je de klassieke cpu-benchmark erbij haalt (cinebench), dan zit je met een verschil van toch zo'n 30% (en dan vergelijk je nog met de 9600, de 9500 die aan 2.2 gighz loopt is niet eens opgenomen, dus je kan er eigenlijk van uit gaan dat er nog zo'n 5% verschil op gaat zitten) dat die intel q9300 sneller loopt dan de AMD phenom 9550.

Grafische kaart zit 30% sneller, dus dat is ook wel een serieus verschil

Harde schijf heb je 500 ipv 160 gig

Je case is wel een stuk normaler, het is geen speciaal gedesignde gamerscase, en je voeding is wat zwakker, maar nog steeds meer dan sterk genoeg (wat op zich niet uitmaakt, want als je een voeding te weinig belast zakt haar rendement ook wat in, dus dan heb je nog eens meer stroomverbruik ook).

Qua upgradebaarheid zit je met die pc goed, je zit met een recente P45 intel chipset, die toch nog enkele generaties aan chips gaat ondersteunen. Als je kijkt naar de snelheid waaraan AMD de laatste jaren zijn sockets vervangen heeft... Van intel hebben we de s478 en de s775 (met van de s775 2 revisies, dus eigenlijk 3 sockets).

Van AMD hadden we de s754, de s939, de AM2, de nieuwe AM2+... dat zijn er al 4 en er staat er voor zover ik weet nog een nieuwe uit te gaan komen tegen het einde van het jaar (AM3) zodat er ook DDR3 geheugensupport bij zou komen. Als je dus naar de toekomst toe wil kijken als je iets koopt, dan zit je momenteel gewoon beter bij Intel (ook omdat die cpu's van hen zodanig gek overklokken dat je binnen 4 jaar als je cpu te traag wordt niet om een andere moet, maar gewoon die die je hebt 50% overklokt en je weer voor een paar jaar goed zit)

&menu=browser&mode=article&image_id=760945&article_id=628633&page=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als je naar Vista 64 bit zou overschakelen, laat je dan iets weten hoe het draait? Heb namelijk al vrij veel geruchten opgevangen dat het bij veel mensen niet lukt om stabiel vista 64 bit te draaien op phenom's, en ik zou willen weten of er iets van aan is of niet. Ik zou het zelf wel willen testen, maar heb nu niet direct t geld voor een phenom liggen :)

Veel plezier trouwens met je nieuwe systeem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar Vista 64 bit zou overschakelen, laat je dan iets weten hoe het draait? Heb namelijk al vrij veel geruchten opgevangen dat het bij veel mensen niet lukt om stabiel vista 64 bit te draaien op phenom's, en ik zou willen weten of er iets van aan is of niet. Ik zou het zelf wel willen testen, maar heb nu niet direct t geld voor een phenom liggen :)

Veel plezier trouwens met je nieuwe systeem!

zal her zeker laten weten als het er ooit opkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.