Ga naar inhoud

Apple vragen - geld waard ?


Aanbevolen berichten

Binnenkort ga ik een extra desktop aanschaffen en denk aan IMac. Collega's en vrienden hebben er één en denk ook in die richting. Ook omdat de IMac compact is en stijlvol, veilig ...

Mijn vragen;

-Maar wat is een Mac mini? Enkel de pc zonder scherm-toetsenbord-muis, zonder software?

vb APPLE MD388FN/A I7 MAC MINI bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

-Kan ik mijn huidig scherm 24'samsung gebruiken bij een Mac mini?

-Of Apple zijn geld niet waard?

Dit is een moeilijk onderwerp en zoek nog even extra info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple is vrij duur, maar het hangt er vooral van af wat je precies gaat doen met een computer.

We kunnen je uiteraard verder helpen met het aanschaffen van een nieuwe computer. Echter is het voor ons veel gemakkelijker als je dit stappenplan (klik erop) even invult en in dit topic zet. Zo kunnen we je een veel beter advies geven op maat. :)

Een Mac Mini is een kleine Mac-computer, compleet met toetsenbord, muis, en het Mac OSX besturingssysteem. Ruim voldoende voor algemene doeleinden, maar niet geschikt voor videobewerking of gaming. Recente schermen met een HDMI of DisplayPort aansluiting kan je gebruiken op de Mini (en andere Macs), als je echter een VGA of DVI aansluiting hebt moet je een aparte accessoire aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed voor heb, kan ik met mijn huidige monitor (samsung 245b 24') gebruik maken van een mini mac. Met extra tussenstuk. Een mini mac kan een desktop vervangen. Maar kunen al mijn huidige software (Abobe progr, photoshop, dreamweaver,... ) draaien op een mac?

Had het stappenplan wel eerst doorgenomen, maar wou even meer weten van de iMac en mini Mac.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Adobe lanceert haar software ook op Mac systemen, hoewel ze nu volledig overgeschakeld zijn op een Cloud-platform.

Als je echter voor de Mac Mini gaat, moet je rekening houden dat er twee systemen beschikbaar zijn: Deze met 500GB harde schijf en Intel i5 processor, en deze met 1TB HDD en i7 processor met een prijsverhoging van 200 euro.

Hier vind je een adapter om je 24" Samsung scherm aan te sluiten. Blijkbaar levert Apple toch geen toetsenbord/muis meer mee met de Mac Mini's, deze zal je nog apart moeten aanschaffen.

Je kan natuurlijk ook gaan voor een merk of samengestelde PC, wat zeker goedkoper zal zijn.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal geenApple worden. Zeker als de software niet draait op dit systeem. Heb genoegbetaald voor enkele programma’s.

Eén van de reden om eventueel over te stappen was de kleine behuizing van decomputer. Bij mijn zoektocht kom ik geen desktops vinden die compact zijn,alleen grote. Bestaan compact desktops wel, maar zonder scherm dan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.