Ga naar inhoud

Notebook en opladen


Aanbevolen berichten

Hallo,

Vandaag heb ik per post mijn 1e notebook ooit ontvangen. Het is een Samsung en ik heb hem gekregen omdat ik naar Oxxio ben overgestapt.

Er zit echt een klein foldertje bij hoe je hem aan en uitzet en zo.

Mijn vraag hier is hoe lang moet ik hem opladen. Hij is geleverd met een lege accu, en ik mag hem niet aanzetten voordat hij volledig is opgeladen. Hoe zie ik dat of hoeveel tijd staat daar gemiddeld voor?

Tweede vraag: volgens mij kun je met een volle accu 10 uur internetten, kun je hem dan het beste iedere dag als je gaat slapen opladen?

Alvast bedankt,

Louise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei, heb ik de notebook (uit de 5 serie, 13,1" met AMD processor).

Zoals Jean-Pierre al zei: graag het exacte type ?...voorbeeldje: Samsung 5 Series NP530U3C-A09NL, aan de hand daarvan vinden we mogelijk de uitgebreide handleiding voor je terug.

Deze Samsung notebooks zijn uitgerust met een Lithium Polymer (LiPo) batterij, die je inderdaad voor eerste gebruik volledig dient op te laden.

Wanneer de laptop is opengeklapt vind je links van je touchpad 4 verklikkerlichtjes...het tweede van rechts is de indicator van de laadstatus: de batterij is volledig opgeladen wanneer deze indicator groen is...bij rode of oranje kleur is de laadcyclus nog niet beëindigd.

Zodra de batterij dient opgeladen te worden krijg je een melding in je statusbalk, rechts onderaan in je scherm.

10 uur internetten met één laadbeurt is sowieso een utopie, zeker omdat ik in reviews van deze modellen het volgende lees: Below Average Battery Life....bij normaal gebruik lijkt 5 uur me dan ook nét iets realistischer te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsung 5 Series NP535U3C-A03NL. Dat staat op de doos.

Het tweede lampje van rechts brandde al snel groen. Maar ik dacht dat hij gewoon nog aan het opladen was.

Het zou fijn zijn als er een handleiding voor dit apparaat is, van Windows 8 heb ik al helemaal geen verstand omdat ik al jaren op mijn pc met XP werk.

Als het notebook echt zo snel oplaadt als ik nu denk dan zijn die 5 uur gebruik voor mij geen probleem. Ik heb mijn pc nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor al die tips zeg. Leesvoer genoeg.

Ik ben bezig de notebook te installeren maar nu vraagt hij om een Microsoft emailadres. Zover ik het begrijp moet ik die dan iedere keer gebruiken om op Windows8 in te loggen. Ik kan ook een local account nemen maar ik snap dit gewoon niet.

Het moet toch kunnen dat je gewoon opstart zonder in te loggen?

Ik kan dit in de handleiding ook niet terugvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies voor local account...in het volgende scherm geef je dan je gebruikersnaam in.

Wanneer je je account wil beveiligen met een wachtwoord dien je dit 2x in te geven, eventueel kan je ook een hint ingeven.

Wil je dat bij het opstarten geen wachtwoord wordt gevraagd, dan geef je enkel een gebruikersnaam in en sla je de vragen mbt het wachtwoord over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.