Ga naar inhoud

TSSTcorp CDDVDW SH-S223F ATA Device


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Gisteren was ik begonnen met het heropstarten van mijn pc met Windows 7 64-bit. Ethernetkaart, moederbord zijn in orde gekomen gisteren. Vanmorgen ben ik verder willen gaan maar...

Nu blijkt mijn CDDVD-drive niet te werken. Ik zocht daarom naar een driver voor mijn

TSSTcorp CDDVDW SH-222AB CD-ROM-drive.

Ik heb er wel verschillende gevonden op Internet, maar weer heb ik met elk van hen problemen om die geïnstalleerd te krijgen.

Weet iemand de goede software daarvoor aan te duiden?

Bedankt op voorhand.

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal installeert windows 7 daarvoor zijn eigen drivers en heb je geen extra software nodig.

Ga naar apparaatbeheer en kijk of je cd-rom drive bij de optische stations staat.

Klik er dan op met rechts en kies voor installatie ongedaan maken.

Op de vraag of de bestanden ook moeten verwijderd worden antwoord je met neen.

Sluit daarna alle vensters en toepassingen en herstart de pc.

Windows gaat nu "nieuwe" hardware detecteren bij het opstarten en de drivers opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Het eigenaardige wat met mijn DVD-drive is, is dat die met mijn vorige Windows 7 vertsie perfect heeft gewerkt, ook bij het van de MS-DVD installeren van de nieuwe versie Windows 7 van 64-bit was alles normaal. En nu, en verder werkttotnutoe alles goed, nu weigert die dvd-rom-drive te werken.

Blijkbaar zijn er drivers genoeg voor te vinden, maar moeilijk om de juiste te downloaden. Meestal wordt dat aangeboden met downloadaccelerators, en die haat ik, want die brengen allerlei volledig nutteloze dingen mee zoals die toolbar die ze meestal mee installeren.

Hoe kan ik dus best een driver viden voor mijn TSSTcorp CDDVDW SH-222AB ?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op op je cd-rom drive en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Je kan rechtsklikken op de geselecteerde lijn en dan kiezen voor kopieren; daarna kan je de gegevens gewoon in een reactie plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Sorry... we hebben blijkbaar juist op hetzelfde moment een beriht gestuurd....

Om op u bericht voort te gaan...

Ik zie bijApparaatbeheer helemaal niets staan van Optische stations, maar....De DVD-drive staat wel vermeld onder Dvd/CD-rom-stations, namelijkTSSTcorp CDDVDW SH-222AB ATA Device.

Ik heb dus daar toegepast wat u zei, en na het herstarten kreeg ik een venstertje te zien met het bericht dat het nieuw apparaat geïnstalleerd was, en dat nog eens heropstarten nodig was. Wat ik ook deed, en....Jawel, ik kon de drive in mijn explorer wel zien, maar die kon de cd die in de drive zit niet lezen. Zelfs was die drive in mijn explorer niet meer te zien, toen ik die even sloot en terug opende....Nog even de pc heropgestart en....oeops! Hetzelfde fenomeen. Maar nadien bleesdk dat de drive wél DVD's kan lezen, maar geen CD's. Hoewel; dat probleem had ik met de vorige versie van Windows 7 niet, tot voor deze format-C werkte die normaal.....

Raar!

Greetz

Jive1

- - - Updated - - -

Hey!

Zoals je vroeg ziehier wat er op die lijn bij mij staat:

IDE\CdRomTSSTcorp_CDDVDW_SH-222AB________________SB01____

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Even verduidelijken wat ik zei over het niet kunnen lezen....

Na de herstart zoals je gezegd had, verscheen de drive inderdaad in mijn explorer, ik lei er een CD in, en die kon hij niet lezen, ik nam die er uit en toen verdween de drive uit mijn explorer. Ik lei er een dvd in, klikte even op mijn computer, en ik zag de drive weer, en toen kon ie de dvd lezen. Nadien als ik er weer een CD in lei, kon hij die ook niet lezen.... Vandaar mijn uitspraak dat ie wél Dvd's kan lezen, maar geen CD's.... Ik durf dat echter momenteel niet veralgemenen...

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.