Ga naar inhoud

politievirus


Hoeba

Aanbevolen berichten

Avast mag je zeker houden, is een betrouwbare scanner ... geen probleem. Alle antivirusprogramma's zijn al wel eens verrast door het politievirus, dus dat is zeker geen reden om te veranderen als je dit programma gewoon bent. Uiteraard wel steeds up-to-date houden.

Verder mag je nu dit nog doen:

Sluit alle openstaande vensters

  • Start AdwCleaner en klik Deinstallatie.
  • Klik op "Ja"

AdwCleaner is nu verwijderd van je PC.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ,

ik heb het bovenstaande allemaal gedaan, de analyse heb ik zelfs 3x moeten doen om geen registerproblemen meer te hebben, en nu geeft CC-cleaner aan geen problemen meer gevonden te hebben.

Avast is onze virusscanner, en CC cleaner wordt regelmatig gebruikt om te kuisen, maar standaard stond er op deze pc volgende anti-virusscanners (dewelke eigenlijk nooit gebruikt worden, en welke regelmatig pop-ups geven om iets te doen..)

- Mc Afee Security Scan plus

- Norton internet security

- Norton online back-up

Doe ik deze allemaal weg via het configuratiescherm - verwijderen ?

Alvast zéér erg bedankt voor de snelle en betrouwbare informatie, (dit doet eigenlijk niks ter zake, maar wij gaan jullie zeker een gift overmaken)

J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil u alvast nog eens uitgebreid bedanken voor de meer dan nuttige les. Heden ten dage heb je blijkbaar meer dan één pc of tablet nodig thuis, om toch nog met één toestel contact te kunnen houden met het net. :-)

Een prettige zondag nog en ik markeer dit probleem momenteel als opgelost !

J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.