Ga naar inhoud

Windows 7 , geen toegangtot exteren harde schijf LaCie


Aanbevolen berichten

Hallo,

ben stapje per stapje aan het bekomen van een crash van mijn Windows 7 OS.

OS ondertussen opnieuw geïnstalleerd en zo.

Probeer nu een aantal bestanden van een externe hadre schijf (LaCie 1 TB) te halen).

Schijf is via USB aan Dell XPS One 2710 gekoppeld. Als ik op "computer" klik, zie ik de schijf niet. Ook in "apparaatbeheer" is er geen spoor van de externe harde schijf.

Voor de OS crash werkte het ding probleemloos.

Ik wil extreem voorzihtig te werk gaan, want op de LaCie staan mijn foto's - door de Win7 crash is dat nu de enige plek waar ik ze nog heb.

Help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je in de mogelijkheid om de schijf op een andere PC te testen?

Heb je na de installatie van W7 ook alle hardware drivers geïnstallleerd?

Maak eens een printscreen van schijfbeheer met de externe schijf aangesloten en plaats die in je volgend bericht.

Schijfbeheer bereik je door op computer met de rechter muisknop te klikken en dan te klikken op Beheren.

Of via start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer en daar te klikken op schijfbeheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in elk geval een enorme hoeveelheid drivers opnieuw geïnstalleerd - maar de LaCie wsch niet.

Probleem is dat ik het exacte type van de schijf niet terug vind, en op de site van LaCie staat zo'n onnoemelijke hoeveelheid drivers dat er geen beginnen aan is.

Ik voeg een schermafbeelding bij van schijfbeheer.

De schijf werkt correct op een andere PC (weliswaar onder XP, maar voor de crash werkte hij ook onder Windows 7 correct).post-43896-1417705439,6557_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afbeelding is niet echt duidelijk.

In bericht 1 staat dat het gaat om een schijf van 1TB.

In de afbeelding is er een niet toegewezen ruimte, maar daar staat iets van 29,82GB klopt dat?????

Staan er in apparaatbeheer gele driehoekjes of een rode cirkel, bij welke hardware?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de drivers vanaf deze site gedownload te beginnen met de chipsetdrivers?

Welke USB apparaten zijn aangesloten?

Maak je ook gebruik van een USB- hub?

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus een SSD schijf van 32 GB (op dit moment de niet toegewezen schijf) die is geplaatst om je besturingssysteem (Windows) op te plaatsen.

Die schijf (2TB) waarop nu Windows op geïnstalleerd is, is eigenlijk bedoelt om je data (persoonlijke bestanden) op te slaan.

Dus de installatie van Windows staat eigenlijk op de verkeerde schijf :damnmate:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik vreemd - ik heb het OS helemaal opnieuw geïnstalleerd met een herstelschijf die ik gekregen heb van Dell, en heb daarbij gewoon netjes gedaan wat mij aan de helplijn en / of in de helpcommentaren gezegd werd.

Overigens werkt het OS momenteel OK - en blijf ik zitten met het probleem van de LaCie. Kan het iets te maken hebben met een ontbrekende driver?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.