Ga naar inhoud

met imac films op dvd branden die leesbaar zijn op dvd recorder


moeke

Aanbevolen berichten

Als ik mijn film gemaaakt heb met imovie, dan is de extensie een .rcproject. van 26,06 Gb

Ik heb deze met een videoconverter omgezet naar .mov met 14,68 Gb

Ik heb deze ook omgezet naar .mp4 met 2GB.

Deze laatste heb ik gebrand vanuit de finder op een dvd+RW.

Deze dvd's waren vroeger wel leesbaar in mijn dvd recorder, toen ze gebrandt werden onder windows.

Nu worden ze niet herkend, ligt het probleem aan de mac of met welk programma moet ik dat rcproject in een bestand zetten, en welk bestand zodat ik het toch kan branden op dvd.

Ik maak namelijk films voor de kleinkinderen, en die moeten ze dan wel krijgen op dvd.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ moeke,

Ik ga het nu proberen?

Ja probeer maar eerst met Brand.

Als ik idvd aanschaf kan ik dan ook dvd's branden die op een gewone dvd af te spelen zijn?

iDVD is niet meer te koop via Apple Store, neem onderstaande link eens door:

https://discussions.apple.com/docs/DOC-3673

Bij Amazon is iDVD nog te koop.

Er wordt bijvoorbeeld nog aangeboden door softonic, maar ik zou NIET downloaden van deze site, aangezien softonic 'wrappers' aanbiedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik en bezig met brand, heb gekozen voor tabblad video en mijn filmproject erin gesleept.

Maar nu is hij 5 bestanden aan het converteren,

waaronder medium.m4v,large,1080,720 enz.

Als dat nu straks gedaan is, gaat die dat dan vanzelf branden of moet ik een bestand kiezen, en welk moet ik dan kiezen.

Met videoconverter had ik ook keuze moeten maken, en misschien moet ik iets anders kiezen.

idvd zit in een pakket, dat is dus allemaal overbodig

groetjes

- - - Updated - - -

Het programma brand is afgelopen.

Ik zie 5 bestanden, moeten die allemaal op dvd komen? Ik denk dat ik de vorige keer gekozen heb voor 1 bestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met brand heb ik nu 4 bestanden verkregen, 720p.mpg;1080p.mpg;large.mpg;medium.mpg; Als ik die in Finder probeer af te spelen heb ik groene flikkerende banden, dus dat is niet te gebruiken. IK heb ook nog een mp4 bestand en .mov. Als ik het mp4 of het mov bestand kies dan is dat een niet ondersteunend formaat,

Dus ik kan nog niet veel verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het mp4 bestand geconverteerd naar brand gesleept en het laten omzetten in mpg en bovenaan dvd-video geselecteerd. Het branden is nu gelukt.

Het afspelen lukt op mijn dvd recorder.

Bedankt voor je goede raad om brand te gebruiken.

groetjes Moeke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.