Ga naar inhoud

Windows 7 64-bit probleem


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Is dit een probleem dat U kan oplossen?

Voor mijn Flight Simulator gebruik ik al jàààren een klein programmatje 'Flattex', en sinds ik nu Windows 7 64-bit zelf heb geïnstalleerd kan ik met dat programmaatje niet meer werken omwille van foutieve bestanden. Ik heb het zip-bestand bijgelegd, u kan het gewoon un-zippen en even bekijken ( u kan het bestandje flattex.exe aanklikken er gebeurt niets behalve dat een berichtje aangeeft welke fout er optreedt ).

Het gaat om de 'COMCTL32.OCX' ...

Als je het zip-bestand losmaakt, en je zet alles in één folder, en je voegt er de FSDSConnectio.dll aan toe ( die staat normaal gezien wel ergens in mijn modulen-folder van de Flight Simulator, maar die speelt hier nu niet mee ), en voordat die nodig is in het program zegt het steeds dat de component 'COMCTL32.OCX' of een van zijn ondergeschikte bestanden niet correct geregistreerd is, er zou een file ontbreken, en dat zou dan een 'Msvbvm60.dll' zijn ( beide bestanden staan normaal gesproken bij de cleane installatie van Windows 7 reeds in de genoemde folders).

Normaal staat die COMCTL32.OCX in de system32 folder van Windows, maar bij Windows 7 lees ik ergens moet die in de SysWOW64 folder staan, wat hier bij mij ook zo is, maar daarmee zou dan ook iets fout zijn....

Mijn vraag, vermits het een zuivere Windows 7 64-bit vraag is, wat kan er fout zijn met die bestanden? Of wat kan ik doen om te verhelpen

Vriendelijke groeten

Greetz

Jive1

Flattex.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het tekstbestand in het zip- bestand al eens doorgenomen?

SOFTWARE REQUIREMENTS

---------------------

FDSConnect module has been included following what authors affirm

in their forum:

"...FDSConnect can be redistributed freely with your packages..."

Download link is:

Downloads | Flight Deck Software

FlattEx needs the "MSVBVM60.DLL" library and the "COMCTL32.OCX" control.

Generally both are available on most systems, otherwise you can download

them from the Microsoft site:

MSVBVM60.DLL is included in "Visual Basic 6.0 SP5: Run-Time

Redistribution Pack (vbrun60sp5.exe)" and can be found here:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=bf9a24f9-b5c5-48f4-8edd-cdf2d29a79d5&DisplayLang=en

COMCTL32.OCX is included in "Microsoft Visual Basic 6.0 Common Controls"

and can be found here:

Download Microsoft Visual Basic 6.0 Common Controls from Official Microsoft Download Center

Ook in [url="http://SOFTWARE REQUIREMENTS --------------------- FDSConnect module has been included following what authors affirm in their forum: "...FDSConnect can be redistributed freely with your packages..." Download link is: Downloads | Flight Deck Software FlattEx needs the "MSVBVM60.DLL" library and the "COMCTL32.OCX" control. Generally both are available on most systems, otherwise you can download them from the Microsoft site: MSVBVM60.DLL is included in "Visual Basic 6.0 SP5: Run-Time Redistribution Pack (vbrun60sp5.exe)" and can be found here: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=bf9a24f9-b5c5-48f4-8edd-cdf2d29a79d5&DisplayLang=en COMCTL32.OCX is included in "Microsoft Visual Basic 6.0 Common Controls" and can be found here: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=25437D98-51D0-41C1-BB14-64662F5F62FE&displaylang=en"]deze link[/url] is er een oplossing aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Jawel, de twee bestanden staan inderdaad in de bewuste folders van Windows, maar dan nog krijg ik telkens dat bericht... En ik kan dus momenteel nog steeds niet dat Flattex-programmaatje gebruiken. Zelfs niet als ik die twee bestanden in de folder van Flattex plaats. Het zogenaamd fout geregistreerd zijn van dat bestand heb ik proberen op te losssen door 'regsvr32 comctl32.ocx' via een command in het dos-venster, maar dat helpt ook niet....

Ik vraag me af of dat voor een 664-bit-versie wel juist was?....

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Jawel, ik heb al die sites waar daarover zou kunnen gesproken worden zelf ook bezocht, en ik heb dat dus ook gelezen, maar het klopt niet, want toen mijn Windows 7 64-bit pas klaar was heeft het hier bij mij wel even gewerkt, maar om welke reden, dat weet ik niet, heeft dat maar enkele malen kunnen dienen, en toen was het gedaan. Ik ben dan beginnen te zoeken, heb die twee bestanden eens vernieuwd, en meer, maar ik weet het allemaal niet zo juist meer, omdat ik dacht: het heeft gewerkt, dus krijg ik dat wel weer in orde.... Maar daar heb ik tot nu toe mis gerekend...

Ik moet dat dus wel weer in orde krijgen, en het is zeker een kwestie van juist registreren van de bestanden....

Ik geef het niet op, en als iemand me nog wat kan helpen zal ik dat erg fijn vinden.

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.