Ga naar inhoud

Nieuwe laptop kopen, info gevraagd


Aanbevolen berichten

Hallo

Mijn huidige laptop is nu 5 jaar oud en hij begint een beetje te traag te worden en voldoet niet meer aan mijn eisen. Nu ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe laptop. Na wat speurwerk leek een Asus of een Dell mij de beste keuze. Nu viel mijn ook op 2 modellen, namelijk de Asus N56 reeks en de Dell Inspiron 15R SE.

Mijn gebruik:

School, tekstverwerking, eventuele media software zoals photoshop, zware 3D tekenprogramma's zoals autocad en inventor. Voor de rest wil ik graag zuiver geluid en een mooi design.

Mijn eisen:

Ik wil een Intel core i7 processor.

Ik ga het RAM geheugen zelf uitbreiden naar 16GB

Ik ga de HDD vervangen door een SSD (en de HDD in een behuizing voor externe HDD steken)

15" scherm, full HD.

Verlicht toetsenbord

HDMI

W8 PRO 64-bit

Eventueel Blu-ray lezer maar dit is niet noodzakelijk.

Mijn voorkeur:

Ik ben zelf eerder geneigd om voor de Asus N56 reeks te kiezen omdat ik goede ervaringen heb met Asus.

Mijn budget:

Ik wil rond de €850 à 900 spenderen aan de laptop en €200 aan accessoires zoals RAM en SSD

Mijn vragen:

Ik heb gezien dat er verschillende types zijn in de Asus N56 reeks, namelijk:

-N56VB

-N56VJ

-N56VZ

-N56VJ

Wat is nu juist het verschil hiertussen en waarom is net dat ene model beter dan het andere?

Welk model kies ik het beste?

De N56VZ heeft GeForce GT650M

De N56VB heeft GeForce GT740M

Welke is beter en waarom?

Dan nog een laatste vraag, waar kan ik deze laptop die JIJ dan aanraadt van diegene die ik opsomde ergens kopen in België want ik vindt hem op weinig plaatsen.

Alvast heel erg bedankt! :top:

- - - Updated - - -

Aanvulling:

De N56VZ heeft GeForce GT650M (wel full HD scherm)

De N56VB heeft GeForce GT740M (geen full HD scherm volgens mij)

De N56VJ heeft GeForce GT635M (wel full HD scherm)

De N56VM heeft GeForce GT630M (wel full HD scherm)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De N56VB heeft GeForce GT740M is wel Full HD en is ook de beste. (je kan deze laptop zien dat het Ful HD is)

Hallo stegisoft

Heel erg bedankt voor de informatie. In dat geval kan ik inderdaad beter voor de N56VB gaan! Logisch lijkt me dat des te hoger de nummer in de videokaart (740) des te beter maar daar was ik eerst niet zeker van.

Echter toen ik enkele reviews las ging het steeds over de N56VZ en daarom dacht ik dat deze beter was. Maar is de N56VB dan misschien pas achteraf uitgekomen omdat deze een nieuwere videokaart heeft? Ook vraag ik me af waarom (dit betreft wel de 17" versies, maar gewoon ter vergelijking van de prijzen van VB en VZ) de N76VZ meer kost dan de N76VB . Ze hebben evenveel werkgeheugen (8GB) de VB heeft een betere videokaart maar toch kost de VZ meer! Het enige verschil buiten de videokaart lijkt me dat er 2x 750GB HDD opslag is t.o.v. de VB met 1x 1TB HDD opslag.

Vraag:

Vandaar toch de meerprijs van de VZ versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses voor 3 posts onder elkaar maar ik kan blijkbaar mijn posts niet aanpassen.

Na wat speurwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik best 1 van deze 2 laptops kan aankopen:

Merk wel op dat ik wel een azerty dus -BE versie wens.

- N56VB-S4061H (Hier vind ik wel een BE versie van, namelijk hier

- N56VB-S4054H (Hier vind ik geen BE versie van, bestaat deze wel?)

Het enige verschil tussen deze twee is dat de S4061H 6GB RAM bevat en de S4054H 8GB RAM bevat.

Klopt dat?

Aangezien ik zelf de RAM ga uitbreiden naar het maximum (16GB) maakt het dan eigenlijk verschil welk van de twee modellen ik koop? Als ik het goed heb moet het RAM geheugen dat erin zit toch verwijderd worden. Ben ik correct?

Dus als ik nu de gevonden S4061H versie koop en ik plaats zelf een SSD i.p.v. HDD en ik steek 16GB RAM en haal de 6GB RAM eruit dan werkt deze net hetzelfde als ik dat bij de S4054H versie zou doen?

Sorry voor alle vragen maar ik moet zeker zijn dat ik de juiste laptop kies voor mijn wensen en ik wil diegene kiezen waarmee ik het meeste kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je later de geheugen wilt aanpassen dan moet je inderdaad de huidige geheugen uithalen want er zit 2 sloten in.

Op dit moment is 6 Gb ruim voldoende en dus is uw laptop prima.

Maar je mag niet vergeten dat je ook 2 Gb videokaart geheugen hebt en dat is ook geheugen en bovendien zal Windows 8 nog eens minstens 6 Gb virtuele geheugen aanmaken en dus is dat nogal veel geheugen om vlot te werken.

Wat ik wel nog wil zeggen dat de laptop touchpad een beetje anders is dan je gewend bent maar eenmaal gewend is het heel gemakkelijk.

N56VB-S4061H is een prima keuze.

Bovendien is Asus een goede merk en we hebben zelf verschillende laptop van Asus.

De mijn laptop staat zowat de hele dag aan en is al 4 jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan kies ik voor de N56VB-S4061H-BE omdat deze een azerty toetsenbord heeft. Ik zou tog graag een SSD plaatsen en het RAM geheugen uitbreiden.

Ik dacht aan de volgende componenten:

Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit

en

Samsung MZ-7PD128BW

Wat denk jij van deze componenten in de N56VB-S4061H-BE?

Hoeveel RAM kan ik dan best plaatsen zodat alles nog vlot werkt? Is 16GB te veel hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gekozen SSD is een snelle en ook de gekozen geheugen is de juiste.

Geloof mij gerust dat je 16 Gb niet vol krijg.

Samen met de snelle intel processor en zeer goede videokaart wordt het een top laptop.

Maar het is geen verloren geld want we weten ook niet wat er 1 jaar of zo aan geheugen nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gekozen SSD is een snelle en ook de gekozen geheugen is de juiste.

Geloof mij gerust dat je 16 Gb niet vol krijg.

Samen met de snelle intel processor en zeer goede videokaart wordt het een top laptop.

Maar het is geen verloren geld want we weten ook niet wat er 1 jaar of zo aan geheugen nodig is.

Ok dus als ik je goed begrijp zijn zowel het Corsair RAM geheugen en de Samsung SSD een goede keuze en gaat de laptop uitstekend werken met dit 16GB RAM geheugen (dat wel degelijk ondersteund wordt door de laptop [16GB max]).

Van de volgende website haalde ik de aanbeveling van dit RAM geheugen. De SSD vond ik na wat reviews te lezen.

Upgrade ASUS N56VM/N56VZ SSD & RAM

Nog een laatste vraagje, gaat deze Samsung SSD niet loszitten of rammelen doordat deze 6,6 mm is ipv bijvoorbeeld een Crucial M4 die 9.5 mm dik is?

- - - Updated - - -

Maar je mag niet vergeten dat je ook 2 Gb videokaart geheugen hebt en dat is ook geheugen en bovendien zal Windows 8 nog eens minstens 6 Gb virtuele geheugen aanmaken en dus is dat nogal veel geheugen om vlot te werken.

Of bedoel je hiermee dat het virtuele windows geheugen en het videokaart geheugen samen met 16GB RAM geheugen niet goed gaat werken, waardoor ik beter minder RAM geheugen plaats?

Of gaat dat juist beter werken dat met 6GB RAM?

Dat is het enige dat ik niet goed gegrepen heb. :-)

Sorry voor al deze vragen, maar ik moet zeker zijn dat de laptop optimaal gaat werken zodat ik er weer een tijd tegen kan.

Ik apprecieer je hulp HEEL erg! Bedankt :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.