Ga naar inhoud

Verbonden maar verschrikkelijk traag/slecht-werkende verbinding


Aanbevolen berichten

Okay, dus voor de zoveelste keer een probleem tegengekomen. Gisteravond rond 1 uur 's nachts viel het internet uit; omdat ik eigenlijk toch al moe was en weinig zin had om de hele avond troubleshooting te browsen besloot ik gewoon naar bed te gaan.

De volgende ochtend had ik voor de eerste minuut even internet; daarna viel het weer uit, was het 30 seconde weg, en kwam het weer terug online. Ik dacht, nou, mooi, probleem opgelost, maar terwijl het icoontje rechts-onder in m'n Windows balk gewoon aangeeft dat er internet is, werken sites niet als ik ze voor de eerste keer open; pas na een keer de pagina te herladen werkt hij weer... een beetje, in ieder geval. Vaak zijn dingen zoals achtergrond en layout nergens te bekennen, gewoon witte paginas met blauwe en zwarte tekst.

Het duurde bijvoorbeeld makkelijk 5 minuten voordat deze pagina geladen werd, en tijdens het typen viel de verbinding minimaal 1 keer weg. Windows blijft volhouden dat ik gewoon verbonden ben, maar paginas zijn bijzonder traag, uTorrent upload met ~185 mb max maar downloaden blijft plakken rond 0.3 mb, AIM verbindt niet, online spellen laten weten dat er geen verbinding is, ga zo maar door.

Het houdt eigenlijk gewoon in dat internet gewoon niet werkt zoals het hoort te zijn; alles is tergend langzaam, en ik zo goed als niks meer kan (zelfs Winamp's lyric plug-in heeft de ziel gegeven). In bijna alle aspecten is de internet verbinding gewoon kapot.

Als ik het probleem diagnostiseer via de Windows tools krijg ik de volgende mededeling:

"Cannot communicate with DNS server (62.179.104.196).

Network diagnostics pinged the remote host but did not recieve a response."

Ik sta open voor alle oplossingen; dan nu even wat feitjes;

Ik gebruik een Dell Vostro 1720 laptop, draadloze verbinding, pas nieuwe router (UPC), gebruik Firefox, en als virusscanner heb ik Avast.

Nu gewoon hopen dat dit bericht ook heelhuids aankomt (want echt veel vertrouwen heb ik er op dit moment niet in). Hopelijk hoor ik snel wat van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dacht ik, laat ik even toevoegen wat ie dan precies doet met zo'n pagina als ik 'm laad, maar ik kan blijkbaar maar 3 minuten nadat ik gepost heb nog editten; vervelend. Hoe dan ook, bij deze:

Server niet gevonden

Firefox kan de server op Google niet vinden.

Controleer het adres op typefouten, zoals ww.voorbeeld.com in plaats van www.voorbeeld.com.

Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt laden.

Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

Dit zie ik eigenlijk alleen maar als ik een internet pagina probeer te bezoeken wanneer ik geen internet heb; heb het nu dus wel maar haalt niks uit. Afhangend van hoe info-rijk de pagina is moet ik 'm soms 1 of 2 keer herladen, maar als het vrij grote/zware paginas zijn maakt het niet uit hoe vaak ik herlaad. Ook m'n mailbox valt hieronder, en facebook ook; ik kan dus ook eigenlijk helemaal niet meer bereikt worden nu.

aangepast door NuNogHulpeloos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.