Ga naar inhoud

Zwart beeld na opstartscherm maar safe modus lukt wel


Jormu

Aanbevolen berichten

Helaas is de laptop spontaan uitgevallen en nu gaat hij niet verder dan na het opstartscherm met de keuze voor veilige modus of reparatie.

Ik kan nog de reparatie uitvoeren, maar telkens als hij ongeveer in de helft zit (hier zat ook de beschadigde sector) valt hij gewoon uit.

Zowel bij veilige modus als normaal opstarten, krijg ik gewoon een zwart scherm met na 20 seconden vanboven gekleurde lijnen (rood, blauw, geel, groen) dus ik denk dat de harde schijf het definitief heeft begeven.

Nu ik heb nog een andere harde schijf hier liggen, daar zit ik nu trouwens op, maar is van een laptop met slechts 1GB ram en gaat dus ook redelijk traag. Is er een mogelijkheid om deze harde schijf te vervangen met de andere of zou de harde schijf niet compatibel zijn? Of zou ik de harde schijf eerst formatteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de HD compatible is hangt af van de aansluiting, zijn beide HD's voorzien van de zelfde aansluitingen.

Als de HD al redelijk oud is zou het kunnen dat deze je systeem gaat vertragen, maar als ze de zelfde aansluitingen hebben zou ze wel horen te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het net even geprobeerd en de harde schijf is even groot en heeft dezelfde aansluiting. Hij startte ook meteen op, geen enkel probleem. Enkel sommige drivers zijn niet meer geïnstalleerd zoals die van de ethernet- en netwerkverbinding alsook de grafische kaart. Ik heb dan geprobeerd de drivers proberen te installeren door Windows zelf en door zelf te kiezen (Ik weet dat mijn netwerkverbinding een driver gebruikte van Atheros, ik heb ze allemaal van Atheros geprobeerd die Windows voorstelde, maar geen enkele werkt). Is het dan beter als ik de harde schijf formatteer en opnieuw Windows erop installeer?

Nu staat er Vista op, ik heb wel enkel een cd van windows XP. Zou dan dat lukken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.