Ga naar inhoud

Installatie Wireless repeater 300N (Icidu)


vave

Aanbevolen berichten

Hallo,

Onlangs bestelden wij een network repeater wireless 300 N. Het is de bedoeling dat wij deze gaan gebruiken om ons WIFI-sginaal te versterken aangezien we op enkele plaatsen nogal weinig bereik hebben.

Wij hebben reeds draadloos internet, dus leek deze installatie mij vrij gemakkelijk maar het tegendeel blijkt waar te zijn. Na het inpluggen van de repeater en het aanzetten, zou deze toch moeten verschijnen op de pc? (dit was bij vorige versterkers toch het geval) Ik zie deze nergens staan en kan ook onmogelijk naar de vermelde site: http://repeater.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Met vriendelijke groeten,

Karen

aangepast door vave
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je inplug op de pc dan moet je draadloos wel uitschakelen van de pc.

Maar normaal gezien kan je ook draadloos verbinding maken met de repeater door gewoon draadloos een verbinding te maken.

Maar veel repeater hebben ook een wps knop dan druk je een paar seconde en ook op de wps knop van de draadloos router indien dit aanwezig is.

Terug in fabriekinstelling zetten is meestal 15 seconden op WPS knop drukken tot de lampjes flikkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

bedankt voor de reactie! de bedoeling is om draadloos verbinding te maken. ik heb gebruik gemaakt van de wps-knop, maar ook dan zie ik nog steeds geen repeater staan waar ik verbinding mee kan maken. en ik veronderstel dat ik weinig kan doen zolang die repeater niet zichtbaar is op mijn pc. ofwel?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk ben je gefopt.

Sommige repeater nemen letterlijk alles over van een ander draadloos punt en in uw geval router.

In dat geval ziet je geen 2 signalen maar slechts 1

Je kan dat testen.

Repeater uit de stopcontact en test uw signaal

Plaats nu de repeater terug in de stopcontact en wacht tot het klaar is en herstart de pc en test dan.

Dan ziet je de signaal sterker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus... met andere woorden: het draadloos netwerk blijft dezelfde naam behouden, maar heeft (dankzij) de repeater een sterker signaal? dan zou het zo simpel opgelost zijn?! of bedoel je dat we een slechte 'versterker'/repeater gekocht hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet werkt zie je draadloos signaal van Repeater?

Anders moet je opnieuw gedurende 15 seconde op WPS knop drukken tot de lampjes flikkeren.

Dan opnieuw op even op WPS drukken en op de router op WPS drukken.

(Je moet in de handleiding kijken hoelang je op de WPS moet drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.