Ga naar inhoud

[OPGELOST] Probleem Msn Messenger


ampoel

Aanbevolen berichten

Ik kan me niet aanmelden op Msn omdat =====>

---------------------------

Windows Live Messenger

---------------------------

Je kunt Windows Live Messenger op dit moment niet gebruiken omdat je lijst met contactpersonen niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw.

Klik op Help voor meer informatie over de lijst met contactpersonen.

Foutcode: 81000378

---------------------------

OK Help

---------------------------

Ik heb al gezocht maar niets gevonden dit is zo met alle accounts(ik heb versie 8.1)

Mvg ampoel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit op een site gevonden een misschien werkt het voor jou:

- 1 -

Er kunnen tijdelijke verbindingsproblemen zijn met .NET Messenger Service.

>>> De status van .NET Messenger Service controleren

1. Ga naar Service Status

- 2 -

Mocht het probleem niet zijn opgelost, onderneem je het volgende:

Start Messenger.

Klik in het menu Extra op Opties.

Klik op Verbinding en vervolgens op Geavanceerde instellingen.

Verwijder de gegevens onder Server, User ID en wachtwoord boxen.

Klik op OK en klik vervolgens opnieuw op OK.

- 3 -

Als het probleem nog niet is opgelost, maak je de MSN Messenger-cache leeg.

>>> De MSN Messenger-cache leegmaken

a. Als MSN Messenger wordt uitgevoerd, klik je in het meldingengebied met de rechtermuisknop op het Messenger-pictogram uiterst rechts op de taakbalk en klik je op Afsluiten.

b. Open een opdrachtpromptvenster.

>>> Een opdrachtpromptvenster in Microsoft Windows 2003, Windows XP of Windows 2000 openen

- Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ cmd en klik op OK.

>>> Een opdrachtpromptvenster in Windows 98 of Windows Millennium Edition openen

- Klik op Start, vervolgens op Uitvoeren, typ command en klik op OK.

c. Typ CD\ bij de opdrachtprompt en druk op ENTER.

d. Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en druk op ENTER:

CD %appdata%\microsoft

e. Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en druk op ENTER:

CD "MSN MESSENGER"

f. Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en druk op ENTER:

DEL /s ListCache.dat

Opmerking: Met deze opdracht worden alle ListCache.dat-bestanden in alle submappen verwijderd. Je ziet een lijst met de bestanden die worden verwijderd.

g. Typ exit bij de opdrachtprompt en druk op ENTER.

h. Start MSN Messenger opnieuw.

4. Als het probleem niet is opgelost, stuur je ons een verbindingslogbestand.

>>> Een verbindingslogbestand verzenden

Als je MSN Messenger 7.0 of 7.5, of Windows Live Messenger nog niet gebruikt, installeer je de nieuwste versie.

i. Start Internet Explorer en ga naar Windows Live Messenger

ii. Klik onder Geregistreerde MSN-gebruiker op OK. Het programma wordt automatisch gedownload.

iii. Volg de aanwijzingen in de installatiewizard van MSN Messenger om de installatie te voltooien.

iv. Klik op Voltooien.

>>> Verbindingslogboeken maken voor MSN Messenger 7.0 of 7.5, of Windows Live Messenger

i. Klik met de rechtermuisknop op het Messenger-pictogram in het meldingengebied rechts op de taakbalk en klik op Afmelden.

ii. Verwijder het bestaande verbindingslogbestand.

a. Start MSN Messenger 7.0 of 7.5, of Windows Live Messenger, maar meld je niet aan.

b. Klik in het menu Bestand van MSN Messenger op Ontvangen bestanden openen.

c. Zoek en selecteer het bestand MsnMsgr.txt in de map Mijn ontvangen bestanden en druk op DELETE.

iii. Controleer of Logboekregistratie van verbindingsgegevens is ingeschakeld:

1. Start MSN Messenger, maar meld je niet aan.

MSN Messenger 7.0

a. Start MSN Messenger, maar meld je niet aan.

b. Klik in het menu Extra op Opties.

c. Klik in het dialoogvenster Opties op Verbinding.

d. Selecteer bij Logboekregistratie van verbindingsgegevens de optie Een logboek van mijn serververbindingen opslaan om het oplossen van verbindingsproblemen te vereenvoudigen.

e. Sluit het dialoogvenster Opties.

MSN Messenger 7.5 en Windows Live Messenger

a. Start MSN Messenger, maar meld je niet aan.

b. Klik in het menu Extra op Opties.

c. Klik in het dialoogvenster Opties op Verbinding en vervolgens op Geavanceerde instellingen.

d. Selecteer bij Logboekregistratie van verbindingsgegevens de optie Een logboek van mijn serververbindingen opslaan om het oplossen van verbindingsproblemen te vereenvoudigen.

e. Sluit het dialoogvenster Opties.

f. Start MSN Messenger, maar meld je niet aan.

iv. Klik in het menu Extra op Opties.

v. Klik in het dialoogvenster Opties op Verbinding.

vi. Klik in het gedeelte Verbindingsgegevens in logboek opslaan op Geavanceerde instellingen en controleer of Een logboek van mijn serververbindingen opslaan om het oplossen van verbindingsproblemen te vereenvoudigen is ingeschakeld.

vii. Sluit het dialoogvenster Opties.

viii. Je meldt je opnieuw bij MSN Messenger aan door op Aanmelden te klikken. Het nieuwe verbindingslogbestand (MSNMsgr.txt) wordt automatisch in de map Mijn ontvangen bestanden gemaakt die in stap 4.b.ii.c is beschreven.

d. Als je het logbestand MsnMsgr.txt naar Messenger-ondersteuning stuurt, stuur je een antwoord terug naar de bevestigings-e-mail voor het incident en voeg je het bestand als bijlage toe aan de e-mail.

Bedankt dat je MSN Messenger gebruikt. Ik hoop dat je probleem hiermee is opgelost, maar mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op. Wil je ons ook vertellen wanneer het probleem wel is opgelost, met vermelding van het punt dat de oplossing heeft gebracht. Alvast hartelijk bedankt hiervoor.

BRON

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt niet!!!!

geen een van de oplossingen

Heb een HJT logje gemaakt misschien dat dat iets helpt?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 21:44:19, on 14/08/2008

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16674)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\system32\acs.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe

C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe

C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program Files\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe

C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe

C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe

C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe

C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe

C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe

C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\dpupdchk.exe

C:\Program Files\108Mbps Wireless LAN Adapter\WLANPRO.exe

C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe

C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe

C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AcroRd32Info.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Google

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\Userinit.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgssie.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\2.1.1119.1736\swg.dll

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAX] "C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray

O4 - HKLM\..\Run: [DeviceDiscovery] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe

O4 - HKLM\..\Run: [bluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent

O4 - HKLM\..\Run: [itype] "C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [ccleaner] "C:\Documents and Settings\MatthiasProost\Bureaublad\CCleaner\ccleaner.exe" /AUTO

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Global Startup: 108Mbps Wireless LAN Adapter Configuration Utility.lnk = ?

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MI1933~1\Office10\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll

O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab

O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab

O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204

O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab

O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab

O16 - DPF: {88D969C0-F192-11D4-A65F-0040963251E5} (XML DOM Document 4.0) - file://C:\TempEI4\EI40_\msxml4.cab

O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab

O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab

O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab

O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab

O18 - Protocol: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll

O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgpp.dll

O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll

O23 - Service: Atheros Configuration Service (ACS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\acs.exe

O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe

O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe

O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: NMSAccessU - Unknown owner - C:\Program Files\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe

O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - CACE Technologies - C:\Program Files\WinPcap\rpcapd.exe

O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe

O23 - Service: TuneUp Drive Defrag Service (TuneUp.Defrag) - TuneUp Software GmbH - C:\WINDOWS\System32\TuneUpDefragService.exe

--

End of file - 7901 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

MBAM logje

Malwarebytes' Anti-Malware 1.24

Database versie: 1054

Windows 5.1.2600 Service Pack 2

22:50:15 15/08/2008

mbam-log-8-15-2008 (22-50-15).txt

Scan type: Snelle Scan

Objecten gescand: 46488

Verstreken tijd: 5 minute(s), 56 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0

Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0

Registersleutels geïnfecteerd: 0

Registerwaarden geïnfecteerd: 0

Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0

Mappen geïnfecteerd: 0

Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registersleutels geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registerwaarden geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registerdata bestanden geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Mappen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Bestanden geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je logjes is niets problematisch te vinden. De oorzaak van je probleem moet zeker ergens anders gezocht worden. Maar waar :s

Het barst op Internet van gelijkaardige problemen, maar veel (bruikbare) oplossingen zijn er blijkbaar niet. Kijk HIER toch maar eens. Misschien vind je daar een bruikbare tip bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar maar waar vandaag deed ik mijn pc aan startte ik Msn en werkte het meteen. Raar maar waar.
Dat is echt niet zo raar als het lijkt ... want één van de meest vermelde oorzaken van deze foutmelding is net dat het gewoon de servers bij MSN zijn die enkele uren tot dagen uitliggen en dat daardoor geen verbinding mogelijk is (met de foutmelding tot gevolg). Leuk dat het zo is opgelost :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.