Ga naar inhoud

politievirus


Filip8707

Aanbevolen berichten

Mijn pc met besturingssysteem windows7 is besmet met het politievirus. Dit heeft tot gevolg dat bij het opstarten eerst een wit scherm en dan de melding van de federale politie verschijnt.

Bij het opstarten F8 of F1 of iets anders indrukken om de boot te kunnen wijzigen (dvd of usb) lukt niet. Geen reactie. De DVD van windows om te formateren en opnieuw te installeren geeft geen reactie. Via AVG een rescue dvd aangemaakt, ook dat leidt niet tot een oplossing, gezien het virus blijkbaar niet toelaat dat je opstart via dvd.

Dan maar de hd eruit gehaald. De verbinding met de pc ontkoppeld. Opstarten tot dan blijkbaar de AVG rescue dvd toch in gang schiet en ik het programma zijn werk laat doen. Echter na een tijd crashd het systeem, scherm geblokkeerd. Enige oplossing is een warme start.

Opstarten in veilige modus of dos promt lukt ook niet. Met de pijltjestoets kan ik niet verschuiven. Ik moet dus steeds "normaal opstarten".

Ik weet niet meer wat ik nog kan doen. Ik zou graag dat smerig politievirus weg hebben, desnoods herformateren.

Kan iemand me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

De download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere PC en het bestand met een USB-stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden. Dit kan je HIER doen.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map. De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken en hij begeleidt jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppel de HD los en probeer dan of je met F1 in het BIOS kan om de opstartvolgorde (boot order) aan te passen en zet de usb dan voor de hd.

Als dat lukt, ga dan verder met de onderstaande procedure.

Maak de HitmanPro stck klaar volgens de onderstaande instructies en koppel na het accepteren van de gebruiksovereenkomst de HD weer aan alvorens op volgende te klikken en de procedure verder te volgen.

Download 51a46c3b17d42-HitmanPro-logo16px.png "HitmanPro" via de onderstaande link bijvoorbeeld naar het bureaublad op een niet geïnfecteerde computer

Klik hier om de uitgebreide handleiding te raadplegen

  • HitmanPro downloaden.(Kies hier de 32 of 64 bit versie).

    [*] Dubbelklik op HitmanPro36.exe of HitmanPro36_64.exe om het programma op te starten.

    [*] Klik in het beginscherm op de "Kickstartknop" zoals u kunt zien in het onderstaande rode kader.

    50f6927fcd9f0-hmpks-a.jpg

    [*] Indien er reeds een USB-stick is aangesloten zal HitmanPro Kickstart deze automatisch herkennen en weergeven.

    [*] Klik deze USB-stick éénmaal aan waarna u de keuze krijgt om Kickstart te installeren op de USB-stick.

  • Voordat HitmanPro.Kickstart wordt geïnstalleerd wordt de USB-stick opnieuw geformatteerd.
    Waarschuwing! Bij het opnieuw formatteren gaan alle gegevens verloren die op de USB-stick zijn opgeslagen.

  • Nadat de HitmanPro Kickstart USB-stick is aangemaakt zal deze automatisch “veilig verwijderd” worden van het betreffende systeem waarop deze is aangemaakt.
  • Start de geïnfecteerde computer op van de HitmanPro.Kickstart USB-stick. (Hoe u de computer van een USB-stick kunt opstarten lees u hier)

  • Vink de optie "Ik accepteer de voorwaarden van de gebruikersovereenkomst aan" en klik op "Volgende"
  • Klik in het setup scherm nu nogmaals op "Volgende", nu zal automatisch de scan starten, doe verder niets op de computer totdat de scan gereed is.
  • Als de scan klaar is klik je op "volgende"
  • Activeer nu de gratis licentie, hiermee kunt u 30 dagen gratis HitmanPro gebruiken en de gevonden infecties verwijderen.
  • Note: indien u reeds eerder gebruik hebt gemaakt van de 30 dagen trial-versie van HitmanPro is het niet meer mogelijk om gratis de gevonden infecties te verwijderen.
  • Als het verwijderen gereed is klik je onderin het scherm op "Save log" of "Logbestand opslaan" en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
    Post dit logje.
  • Klik nu op de knop "Herstarten".

Als het niet lukt om de opstartvolgorde te wijzigen met een losgekoppelde HD, zit er niets anders op dan de besmette HD als 2de/externe schijf te koppelen aan een werkende pc en dan de virusscanner van die pc gebruiken om de besmetting op te ruimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jean-Pierre en Kweezie Wabbit voor jullie reactie.

1. Jean-Pierre: Goede suggestie doch ik kan werkelijk niets openen, ook niet de verkenner, dos-prompt of wat dan ook. Ik kan dus onmogelijk het het programma in een nieuwe directory plaatsen. De functie-toetsen F1, F2, de pijltjestoetsen ed. werken ook niet.

2. Kweezie Wabbit: Ik zal op een andere PC zo'n usb stick aanmaken. Gezien ik niet in het bios geraak om de bootvolgorde te wijzigen, kan ik enkel maar de HD loskoppelen van de PC waarna ik hoop dat deze dan automatisch overschakelt naar de usb-stick (als er niets in het dvd-station zit). Tijdig de HD teurg koppelen en hopen dat het werkt en lukt.

Ik hou jullie op de hoogte.

Verdere suggesties zijn steeds welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UIteindelijk heb ik het zoeken opgegeven. Op één of andere manier heb ik een dos-scherm gekregen. Daar had ik de mogelijkheid om mijn hd te formateren. Ik dacht dat daarmee de problemen opgelost waren, maar niets is minder waar. Getracht daarna Windows7 te installeren, doch geen reactie. Uiteindelijk bleek te weinig schrijfruimte...

Via ander pc de verschillende partities te verwijderen. Daarna lukte het om windows 7 te installeren, doch de laatste keer dat hij moest her-opstarten, bleef windows haperen. Windows meermaals geïnstalleerd, doch telkens hetzelfde probleem tot het moment dat Windows voortdurend zelf herstart. Dan heb ik het opgegeven. De Pc naar de winkel gebracht en wacht nu op het bericht dat hij hersteld is.

Toch bedankt voor jullie reacties. Hiermee mag mijn vraag afgesloten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.