Ga naar inhoud

Installatie McAfee niet volledig (virusscanner ontbreekt)


Aanbevolen berichten

Mijn laptop Windows 8 heb ik een maand geleden gekocht. Eerst stond er Norton op voor 60 dagen. Vandaag (een vrije dag) wou ik Norton verwijderen en McAfee installeren (had nog een licentie voor een derde PC tot eind dit jaar).

Eerder deze week had Norton 23 problemen gevonden en opgelost (trackingcookies).

Bij het installeren van McAfee kreeg ik de melding dat er problemen waren die opgelost moesten worden dus installeerde ik McAfee's Virtual Tecnician, maar deze kon niet alle problemen oplossen.

McAfee is nu wel goed geïnstalleerd, maar de Virusscanner en dus de realtimescanner niet. Daar staat er "Andere virusbeveiliging: Aan". Dit is dus de Windows Defender.

Ik krijg wel de optie om de functie Realtime scannen van McAfee te installeren. Dit heb ik meerdere keren gedaan met zowel Windows defender aan als uit en telkens de pc opnieuw opgestart.

Maar telkens was de realtimescanner van McAfee niet geinstalleerd geraakt en stond er "Andere virusbeveiliging: Aan".

Ik heb ook al eens McAfee opnieuw geïnstalleerd, maar dat maakte geen verschil.

Ik ben nu een volledige scan aan het doen met windows defender. Hopelijk vindt hij niets.

Nu heb ik 3 vragen:

1. Wat kan ik doen om McAfee's realtimescanner toch te hebben?

2. Als punt 1 niet lukt, is Windows defender dan betrouwbaar genoeg als realtimescanner?

3. Zou dit opgelost geraken wanneer ik eind dit jaar mijn licentie vernieuw.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tool van McAfee zelf verwijdert alle onderdelen van de scanner (registersleutels inbegrepen). Na gebruik zou er (normaal) geen enkel spoor van McAfee te vinden mogen zijn op de PC. En Windows Defender is niet echt een antivirusprogramma, maar richt zich vooral op spyware. Onvoldoende dus voor een volledige bescherming.

EDIT: even over het hoofd gezien dat je Windows 8 gebruikt en dan is Windows Defender wel degelijk een antivirusprogramma.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met Norton ook problemen hebt is er ook daarvoor een Removal Tool. Laat de beide tools scannen en laat daarna volgend programma scannen:

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngzoek.exe naar het bureaublad.

  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

 
startupall; 
filesrcm; 

Vink nu de onderstaande opties aan.

  • Running processes
  • Startup Information
  • Installed Programs

  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling:

Ik heb ondertussen geprobeerd (zoals in het eerste bericht) om de functie realtimescannen apart te installeren met windows defender aan.

Tot mijn verbazing is het deze keer wel gelukt en ik ben ondertussen al een volledige scan aan het doen met McAfee.

Ik heb gemerkt dat McAfee een andere lay-out heeft, maar dat is het minste.

Ik ben al lang blij dat ik nu terug het volledige antivirus programma heb dat ik volledig vertrouw.

Enorm bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.