Ga naar inhoud

Laptop sluit af


bosss

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn laptop.

Het is al een redelijk oud ding, dus het is heel goed mogelijk dat er iets in de hardware stuk is, maar zelf dacht ik eigenlijk aan de software.

Gisteren kwam ik terug van vakantie en heb VLC player gedownload omdat ik die nodig had.

Bron: VLC Player Free Download - Universal Media Player - Play Any Media File | Downloadster

Beetje naïef geweest, want met die VLC player kwamen ook een stuk of tien andere programma's en virussen mee, waar ik overigens (Regclean Pro) al eerder last van heb gehad, echter heb ik het toen verwijderd met Spybot oid.

Na dat installeren begonnen de problemen.

Ik was even bezig de VLC player te testen, maar dat werkte niet echt goed (beeld bleef hangen bij full screen).

Opeens kwam er een volledig zwart scherm en na een paar secondes ging alles uit (niet de normale afsluit procedure).

Heb nu een stuk of tien keer mijn laptop opgestart, en kan hoogstens 5 minuten bezig, of hetzelfde gebeurt.

Zwart scherm, laptop 'valt' uit.

Heb even rondgekeken op verschillende sites en via google gezocht, maar kon nergens hetzelfde probleem vinden.

Eventjes de laptop open gehaald, zat nauwelijks stof in, niet in de fan en niet in de ventilator (had hem vlak voor de vakantie volledig schoon gemaakt).

Daarna nogmaals de laptop opgestart en even via taakbeheer gekeken hoe hard de processor moest werken (aangezien een aantal delen in de laptop redelijk warm waren), dit was bijna de hele tijd 100%.

Algemene informatie:

- Acer Aspire 7520

- AMD Athlon 64 x2 Dual-Core processor TK-57 (1.9 GHz, 2 x 256 KB L2 cache)

- Up to 751MB NVIDA GeForce 7000M TurboCache

- 2GB DDR2

- 17" WXGA+ Acer CrystalBrite LCD

- 160GB HDD

- DVD-Super Multi DL

- 802.11b/g WLAN

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje naïef geweest, want met die VLC player kwamen ook een stuk of tien andere programma's en virussen mee, waar ik overigens (Regclean Pro) al eerder last van heb gehad, echter heb ik het toen verwijderd met Spybot oid.

Het klopt inderdaad dat samen met VLC-player malware-achtige programmaatjes kunnen worden meegeinstalleerd.

Ik weet echter bijna zeker dat niet al die malware is verwijderd door Spybot. ;-)

Na dat installeren begonnen de problemen.

Ik was even bezig de VLC player te testen, maar dat werkte niet echt goed (beeld bleef hangen bij full screen).

Opeens kwam er een volledig zwart scherm en na een paar secondes ging alles uit (niet de normale afsluit procedure).

Heb nu een stuk of tien keer mijn laptop opgestart, en kan hoogstens 5 minuten bezig, of hetzelfde gebeurt.

Zwart scherm, laptop 'valt' uit.

Ik weet niet of dit te maken heeft met de nog aanwezige malware of misschien aan de leeftijd van de laptop o.i.d., maar daar komen we vanzelf achter. ;-)

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

De download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere PC en het bestand met een USB-stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden. Dit kan je HIER doen.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map. De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje zal ik deze nakijken en je verder begeleiden door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord.

Het probleem is dus juist dat ik niet genoeg tijd heb om dat programma te installeren.

Voordat het geïnstalleerd is (wat ongeveer een halve minuut kost), is m'n laptop alweer uit.

Nu is het me vanmorgen net op tijd gelukt, maar als ik op de download druk, krijg ik een foutmelding.

Kan dit installatiepakket niet openen.

Neem contact op met de leverancier van de toepassing om te controleren ...

Foutmelding niet volledig ivm uitvallen laptop.

Krijg m'n laptop nu niet eens meer aan, zal weer een paar uur moeten wachten alvorens ik weer 2 minuten bezig kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord zeker op de vraag van jahewi maar voer ondertussen ook eens even onderstaande uit.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de processen bekeken, en gemerkt dat het fout gaat zodra ik internet opstart.

Heb het met zowel internet explorer als met Google chrome uitgeprobeerd, en gezien dat als ik één van beide open, ik 4 processen krijg die hard draaien.

Jean-Pierre, ik heb te weinig tijd om een programma te downloaden.

Laptop sluit af voordat het programma klaar is met downloaden.

Ik ga nu even kijken hoe lang de laptop aanblijft als ik géén internet opstart.

In dat geval zou ik namelijk de programma's met een USB over kunnen zetten.

aangepast door bosss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar ligt het niet aan internet, want ik had geen internet oid geopend, maar processor werkte wel 100%.

Ook sloot hij nu af met 49%.

Ik heb m'n laptop open gehad.

Voor de koeler/ventilator zit een fan, en aan die fan zit een oranje buisje.

Aan het eind zat daar grijs, zacht spul op, wat me nog niet eerder was opgevallen (heb m'n laptop al een aantal keer open gehad om schoon te maken).

Iemand die weet wat dit is?

Zal straks even een foto posten.

aangepast door bosss
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.