Ga naar inhoud

Ik ontvang sinds een week mails van een bepaald afzender niet meer...


Passer

Aanbevolen berichten

Dagelijks krijg ik pdf's toegestuurd van een organisatie om die tot pdf-a om te vormen en te classeren.

Sinds een week komen de meldingen echter niet meer in mijn mailbox terecht.

De verantwoordelijke denkt dat de fout bij mij ligt (ligt het niet aan je spam-instelligen?) maar ik heb daar mijn twijfels over:

- ik ben nog aan mijn mailinstellingen bezig geweest, maar als ik me goed herinner niet aan de spamfiltering

- ik heb daarstraks een backup (pst) van outlook teruggezet, maar nadien kwamen de berichten ook niet binnen (en die backup was van twee maand geleden toen alles prima ging - trouwens: het 'euvel' is maar sinds een week geleden begonnen)

- ga ik naar mijn webmail (telenet), dan staan die berichten er ook niet op - en bij spam staan gewoon géén berichten. ('k dacht even: zou telenet ze er uitgooien?)

euh... kan het nog ergens bij mij liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie twee mogelijke oorzaken.

1. Berichten werden je niet toegestuurd.

2. Berichten worden onderschept. In dit geval zou ik onmiddelijk het wachtwoord van je telenet account veranderen . Daarom niet helemaal zeker , maar je computer zou dan ook mogelijk met een keylogger kunnen besmet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. de afzender vertelt dat mijn mail nog in de maillist staat

2. keylogger lijkt me ver gezocht in mijn geval: mijn pc staat thuis, buiten bereik van gelijk wie. Een keylogger kan dan nog via infectie, maar mijn Avast en mijn Mbam zullen hun job wel doen denk ik ... (al kan je nooit zeker zijn natuurlijk)

dank iig voor het meedenken

ps: het lijkt me trouwens alleen maar om deze ene afzender te gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nadert blijkbaar zijn ontknoping:

de systeemverantwoordelijke stuurde via dat adres een mail met bijlage naar me - maar dan alleen met mijn adres als bestemmeling - en dat bericht kwam gewoon aan.

ook staat het deze keer mooi in mijn lijstje op mijn webmail.

Ikke al blij dat het dus duidelijk niet aan mij ligt - 'k zit te denken aan een vauwtje in zijn maillijst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.