Ga naar inhoud

Bbox2 in combinatie met andere router


Natureforce

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Ik ben een minder tevreden eigenaar van een bbox2, het bereik is om te wenen, om van de interface en functies nog maar te zwijgen.

Wat ik dus graag wil doen is een andere router voor af achter mijn bbox2 plaatsen.

Ik had deze router in gedachte Linksys EA6500 - Routercenter.be

Het enige vervelende is dat ik de bbox2 nodig heb voor mijn TV- aansluiting. Ik vraag me af stel als ik de linksys router op de WAN-poort aansluit, die uit de muur komt, en de een LAN-kabel vanuit een LAN-poort van men linksys naar de WAN-poort van mijn bbox2 trek. Kan ik dan nog steeds een Tv-signaal uit mijn bbox2 halen?, want het is vrij zonde om mijn linksys op de bbox2 aan te sluiten, omdat ik dan gelimiteerd ben door de 100 Mbits poorten van de bbox2...

Alvast bedankt!

Mvg

Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt altijd een RJ11 (Adsl/VDSL) kabel uit de muur (bij ADSL providers), geen gewone UTP kabel. Die kabel moet ofwel in een ADSL router ofwel in de Bbox. Het is onmogelijk om die kabel in een gewone router te steken, de router die jij in gedachten hebt heeft dus geen ondersteuning voor ADSL. :hmmmm:

aangepast door Gblue
Link naar reactie
Delen op andere sites

want het is vrij zonde om mijn linksys op de bbox2 aan te sluiten, omdat ik dan gelimiteerd ben door de 100 Mbits poorten van de bbox2

Trouwens 100 Mbits is nog altijd heel snel hoor.

Boven dien moet je Linksys aansluiten op de BBox.

Gewoon DCHP uitschakelen in Linksys en dan met netwerkkabel in de vrije poort van linksys en aansluiten op BBox op de vrije poort.

Indien je Linksys als hoofdrouter wilt hebben dan dient je DCHP te behouden en in de apart poort de netwerkkabel aan te sluiten.

Dit kan alleen als je geen ander computer of ander toestel is aangesloten op BBox met uitzondering van voor TV-aansluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.